Gå til innhold

NHD- Skadelige bivirkninger etter 15 års bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei kvinne på 43 år som har slitt mye psykisk. De siste 15 åra har jeg brukt Cisordinol alt fra 10-40 mg så og si uten stopp. Medisinen har virket kjempe bra for min psykiske helse og nå bruker jeg ca 20 ( periodevis 25 mg)

Nylig fikk jeg et brudd i hånda etter et stygt fall. Dette fikk meg til å bli bekymret fordi jeg har lest (her tror jeg) at man kan få beinskjørhet av den medisinen.

Ble veldig urolig for vil ikke tilbringe alderdommem min på ortopedisk avdeling.

Har veldig god effekt av Cisordinol, men kan dette være svært uheldig og svært skadelig?

Har brukt Cisordinol mot tankekjør, mistenksomhet og har en litt usikker bipolar diagnose.

Svært takknemlig for svar!

Mvh meg.

Anonymous poster hash: 0d5f4...9d4

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du bekymrer deg for benskjørhet, synes jeg du skal be om en benmassemåling. Da får du det avklart.

Om du skulle være litt benskjør, vil jeg anbefale behandling for dette fremfor å slutte med en medisin som er så viktig for din livskvalitet.

Skrevet

Hvis du bekymrer deg for benskjørhet, synes jeg du skal be om en benmassemåling. Da får du det avklart.

Om du skulle være litt benskjør, vil jeg anbefale behandling for dette fremfor å slutte med en medisin som er så viktig for din livskvalitet.

Tusen takk for svar. Kan psykiater henvise eller må jeg til fastlege?

Skrevet

kan man få beinskjørhet av cisordinol????

tenke seg til at den medisinen sprøytet de inn i hofta mi!!!!!

Skrevet

Psykiater kan også henvise.

Skrevet

@mismas. Nå gjelder det å la fornuften styre over følelsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...