Gå til innhold

Tvangslidelse/ Personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 18 år gammel gutt som sliter virkelig i livet mitt. Jeg skal ikke skrive ned alt, for er redd for å bli gjenkjent.. Men jeg har opplevd ganske mye i livet mitt, som andre 18 åringer ikke har

Jeg har tvangslidelse. Og jeg tror jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse

- Jeg blir fort krenket

- Klarer ikke å tilgi

Jeg har veldig mye problemer. Jeg sliter veldig mye med kvinner. Jeg kan ikke bli bestemt over av en kvinne. Jeg kommer ofte i konflikt med unge penge damer, som jobber der de har makt, i psykiatri, og andre deler av systemet. Jeg kan ikke tåle at en pen og ung kvinne kan ha makt over meg, og le og tenke '' han måtte gjøre som jeg ba ham om å gjøre'' Før en kvinne har behandlet meg urettferdig, er jeg agressiv og har forhåndsbestemt at det kommer til å gå dårlig. Jeg må ofte være frekk mot damer, for å vise dem at jeg ikke er svak. Jeg har en tvangslidelse, først og fremst blir jeg redd og engstelig, så deretter oppsøker jeg hjelp, uten å få det, da får jeg agressjon i bildet. Tvangslidelse og paranoid personlighetsforstyrrelse er jo en dårlig blandig? Virker det ut som dere at jeg har noen andre diagnoser? 

Jeg kaller det overgrep om en dame bestemmer over en mann. Jeg har lest historier der menn har blitt bestemt over av kvinner, i psykiatri osv, det gir meg mye agressjon. Jeg er veldig opptatt av omsorg, om den kvinnen som har makt og er pen, snakker hyggelig til meg, og er snill og sier søte ting til meg, da kan jeg klare å være kjempe hyggelig tilbake. Om hun er kald og jeg føler hun prøver å vise makt, klikker det helt for meg. Jeg har masse traumer i livet, jeg får ingen hjelp. Det er rett og slett dårlig tilbud om hjelp i landet. Jeg vil gjerne prate med noen herifra, da kan jeg fortelle hva jeg har opplevd, og jeg blir glad om noen vil høre min historie. Den er litt brutal

Skrevet

Jeg har veldig mye ANGST, knyttet til Relgion, jeg håper noen kan ta kontakt med meg. Jeg tror du vil få sjokk om du får høre min historie.

Skrevet

Når min tidligere behandler sa at jeg er søt gutt, klarte jeg å sammarbeide veldig med henne. Jeg er egentlig snill.. men sykdommen gjør meg anderledes, jeg har opplevd veldig mye alvorlige ting i en så ung alder. Jeg får ingen helsehjelp, jeg har det kjempe vondt, jeg har angst hverdag, jeg klarer ikke å gjøre dagligegjøremål, jeg føler jeg kommer til å dø

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du burde absolutt få hjelp, både medisiner og samtaler. Hva er grunnen til at du ikke får hjelp?

Skrevet (endret)

Går på truxal og zoloft..

Endret av Anonym
Skrevet

Går på truxal og zoloft..

Doser? Har du kontakt med en psykiater eller psykologspesialist? Får du samtaleterapi?

Skrevet

Doser? Har du kontakt med en psykiater eller psykologspesialist? Får du samtaleterapi?

100 mg zoloft,  3 truxal om dagen 15 mg, var hos psykiater første dag idag, han ga meg risperdal, men så ikke hjelpsom ut. Jeg trenger innnleggelse, jeg har opplevd mye i livet mitt, og er ferd med å komme i Media og gi meg mer belastning, jeg trenger hjelp, jeg vet ikke hva jeg gjør, jeg klarer ikke å ta vare på meg selv. Jeg får ingen effekt av medisiner, jeg har veldig mye angst, av å ikke gjøre tvangstanker. Jeg er Relgiøs, jeg kan ikke høre på musikk, nårjeg gjør det, får jeg tvangstanker angående det...

Skrevet

Får bare engang i uken, det er ikke nokk etter alt jeg har vært igjennnom..Jeg har følt meg dårlig behandlet av helsepersonell, jeg blir sengeliggende, jeg er så bekymret for min egen utvikling

Skrevet

Det er fint at du var hos psykiater i dag. Overgang til Risperdal er meget fornuftig. Du vil nok merke fremgang etter et par uker. Zoloft kan også med fordel økes.

Drøftet dere innleggelse i påvente av bedring?

Skrevet

Det er fint at du var hos psykiater i dag. Overgang til Risperdal er meget fornuftig. Du vil nok merke fremgang etter et par uker. Zoloft kan også med fordel økes.

Drøftet dere innleggelse i påvente av bedring?

Men hjelper det mot angst? Tusen hjertlig takk for at du hjelper meg, for jeg var i ferd med å komme i media, jeg er en syk gutt, jeg har vært isolert en stund, nå forstår du sikkert hvor jeg har vært.. Er det slik at hvis det skjer noe negativ i livet så er det pga at jeg ikke har gjort tvangshandlingen? 

Skrevet

Han skulle undersøke nærmere angående det. Men har neste time om akkurat 1 uke, det er for lenge , når jeg ikke klarer å gjøre dagliggjøremål, må være alvorlig at en 18 åring blir sengeliggende. Jeg blir glad når du skriver til meg! det betyr stort

Skrevet

Ring han på onsdag og spør hvordan mulighetene for innleggelse er.

Skrevet

Jeg har blitt utsatt for psykisk terror i psykiatri før. Ansatte svarer pasienter med '' Hva feiler det deg'' '' her kan du bli tvangsmedisinert'' Jeg blir dårligere av å være der, bør jegheller være hjemme? det er dårlig at enkelte ansatte i psykiatrien gjør at en pasient føler seg utrygg

Skrevet

Jeg har blitt utsatt for psykisk terror i psykiatri før. Ansatte svarer pasienter med '' Hva feiler det deg'' '' her kan du bli tvangsmedisinert'' Jeg blir dårligere av å være der, bør jegheller være hjemme? det er dårlig at enkelte ansatte i psykiatrien gjør at en pasient føler seg utrygg

Jeg kjenner deg og din situasjon alt for dårlig til at jeg kan gi deg råd om innleggelse eller hjemmet er beste løsning.

Skrevet

Jeg kjenner deg og din situasjon alt for dårlig til at jeg kan gi deg råd om innleggelse eller hjemmet er beste løsning.

Jeg har veldig mye angst. Jeg klarer ikke å løfte hodet opp engang, har så mye angst, gjør at jeg ikke kan gjøre dagligegjøremål, har ikke motivasjon til å gjøre noe. Klarer ikke å planlegge dagen min, sitter og stresser.

Jeg blir sint når jeg ser kvinnfolk som er pene og har makt, jeg prøver å blikke de. Og missforstår heletiden. Jeg er mistenksom, og jeg fantaserer ofte at jeg er i en situasjon der jeg er hjelpesløs, vil ikke tenke på de tankene, men de kommer. De sier det er en hypotese av paranoid personlighetsforstyrrelse. Men lurer på om jeg har andre forstyrrelser også? Jeg må ofte passe på om helsepersonell gjør en god jobb, jeg blir også fort sint, det som plager meg mest er ydmykkelser og krenkelser. Samtidig som jeg kunn har EN tvangstanke som plager meg sterkt. Jeghar ikke forskjellige tanker, men kunn 1 tvangstanke. Den gir meg ekstremt mye angst, den kommer jo til å gjøre meg sengeliggende. Hva kan jeg gjøre om jeg får det vanskelig, og det er lenge til jeg har time hos dps?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...