Gå til innhold

Reernæring,opp i vekt og stå i den psykiske smerten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst: Er det flere enn meg som har opplevd å øke drastisk i vekt ved oppstart til tross for at man ligger på kaloriunderskudd?Er det egentlig mulig,eller er det noen alvorlig feil med vekta de bruker?(kanskje eksperten kan svare meg?)Og så lurer jeg på hvordan man skal greie å håndere den psykiske smerten?All angsten,uroen og frykten.Alle tips tas i mot med stor takknemlighet.

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke konkret hva slags spiseproblem du har, men svarer lell....

Det er veldig vanlig at kroppen din går opp mer i starten av en reernæringsprosess. Den holder på all væske og næring for å forberede seg til en evt ny sulteperiode. Det vil roe seg og det vil stabilisere seg. Når den skjønner at den får jevnlig tilført næring og væske, så vil den øke forbrenningen. Hvor raskt dette skjer varierer fra person til person. Jeg har selv vært gjennom uttallige av disse.

Det er vanskelig. Men det blir bedre.

Jeg vet ikke om du står alene i prosessen eller om du har noen form for hjelp. Men å ha en slags liste med flere ting du vanligvis liker å gjøre kan være et bra tiltak. Med f.eks rolig gåtur,kryssord,  musikk, film, ringe noen, spille et enkelt spill på tlf, strikke eller liknende. Kanskje har du noen du kan være sammen med hvis det blir tøft.

Uansett. Kroppen din får litt sjokk i starten, men den har såååååå godt av det!!! Den trenger næring for å ikke bli svekket. DU trenger næring for å leve. Lag gjerne en liste med alternative tanker også, og positive ting med å bli reernært (og frisk).

Lykke til !

Skrevet

Takk for svar.Jeg er under tvungen somatisk helsehjelp,og under såkalt bedrest. Så det blir vanskelig å avlede seg meg slike ting,når jeg ikke får lov å forlate senga.

Anonymous poster hash: 011c7...7e3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...