Gå til innhold

Tankekjør og aktivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå en lang tur hver dag for å holde meg i form. Jeg vet det er godt for kropp og psyke, men jeg har et problem: når jeg beveger meg får jeg tankekjør og det ødelegger hele turen. Tankekjør for meg er frykt og paranoia. Det hyler og skriker oppi hodet mitt. Man skulle tro det var omvendt, at fysisk aktivitet ville stilne det hele. Med en gang jeg kommer inn i huset og låser døren bak meg forsvinner tankekjøret eller i hvert fall blir det stort sett minimalt. Jeg kan selvfølgelig ha tankekjør inne også, men da går det i det minste an å skrive.

Dette er fryktelig synd og frustrerende synes jeg. Jeg vil jo være i god form og jeg har ikke råd til annen aktivitet.

Er det noe jeg kan gjøre annet enn å øke medisiner?

Jeg vil være meget takknemlig for svar for dette plager meg virkelig.

Skrevet

Har du forsøktå gå med noe favorittmusikk på ørene?

Anonymous poster hash: 31570...eec
Skrevet

Jeg prøver å gå en lang tur hver dag for å holde meg i form. Jeg vet det er godt for kropp og psyke, men jeg har et problem: når jeg beveger meg får jeg tankekjør og det ødelegger hele turen. Tankekjør for meg er frykt og paranoia. Det hyler og skriker oppi hodet mitt. Man skulle tro det var omvendt, at fysisk aktivitet ville stilne det hele. Med en gang jeg kommer inn i huset og låser døren bak meg forsvinner tankekjøret eller i hvert fall blir det stort sett minimalt. Jeg kan selvfølgelig ha tankekjør inne også, men da går det i det minste an å skrive.

Dette er fryktelig synd og frustrerende synes jeg. Jeg vil jo være i god form og jeg har ikke råd til annen aktivitet.

Er det noe jeg kan gjøre annet enn å øke medisiner?

Jeg vil være meget takknemlig for svar for dette plager meg virkelig.

Du må finne føde til tankene, gi dem noe annet å jobbe med. Ta en hard jogg/gå/sykkel økt  i ulendt terreng, gjerne nye ruter hele tiden, et terreng hvor du trenger være fokusert for å holde deg på bena.

Skrevet

Takk for gode råd! Det ble til at jeg økte fluanxol og jobber aktivt for å ikke henge meg opp i de tankene som tross alt er der. Litt av problemet er at jeg tror disse tankene er så viktig å gripe tak i; at jeg blir fullstendig forsvarsløs hvis jeg bare lar dem fare gjennom hodet. Men tankekjøret mitt er så sterkt, at jeg trenger en doseøkning av ap uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...