Gå til innhold

Å ta seg nær av ting som blir sagt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en samtale på sykehuset i dag og etter timen var jeg litt frustrert og sendte en lang tekstmelding til den jeg hadde snakket med om hva jeg synes om noe som ble snakket om på timen. Fikk svar om at da var vi uenige om den saken og at det kanskje ikke var så dumt at andre så ting på andre måter enn meg. Svarte da tilbake at da fikk de ikke forvente at jeg skulle synes det samme som dem, for det er umulig for meg nå. De kan si hva de vil, men jeg klarer ikke tro på ting før jeg har sett at det er mulig og det har jeg ikke fått noe bevis på enda. Føler nå i ettertid at jeg kanskje ikke skulle ha sendt meldingene i det hele tatt, at jeg reagerte litt umodent på det som ble sagt. Hva tenker de om meg nå? Usikker på hvordan jeg skal møte dem igjen neste gang, har mest lyst til å la det ligge, late som det ikke har skjedd – er det ok? Husker faktisk ikke alt jeg skrev en gang, var både fortvilet, sint og såret på samme tid så det ble nok litt dårlig formulert også, mente jo ikke å fornærme noen og er usikker på hvordan det ble oppfattet/tolket av den som fikk meldingene. Hva tror dere, forstod vedkommende at jeg skrev det jeg skrev ut av frustrasjon og ikke mente noe mer med det?  

Anonymous poster hash: ef37d...e58

Gjest Gargamel
Skrevet

Hva med en kort sms hvor du forklarer at de første to bar litt preg av frustrasjon? Da får du det ut av verden for din egen del. De bryr seg neppe så mye om det.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å sende noen flere meldinger. Angrer på at jeg sendte dem, men der og da tenkte jeg ikke lengere og handlet på impuls (noe jeg ikke bruker å gjøre). Ønsker egentlig bare å glemme det hele, men er vanskelig å legge det bak seg uten å tenke noe mer på det. De har gjort så mye bra for meg og likevel oppfører jeg meg som en liten unge som aldri kan høre etter hva de sier uten å si i mot hele tiden. Jeg hadde gitt meg selv opp for lenge siden, forstår ikke hvorfor noen fortsatt forventer og tror noe som helst av meg, jeg klarer jo ikke gjøre noe riktig. Tror jeg skyver folk bevisst unna meg med måten jeg oppfører meg på, når jeg vet at de snart blir borte uansett, at det på en måte er for å beskytte meg selv…

Skrevet

Dette tåler de, de er vandt til slik, så tror ikke de tenker pådet i d hele tatt. Ikke tenk på det du heller! Ta det som en erfaring, og legg det bak deg:)

Skrevet

Jeg blir undrende til om det er konstruktivt å åpne for å bruke sms på denne måten mellom pasient og behandler. Jeg tror det ville vært vesentlig mer konstruktivt for deg å ta opp det du reagerte på i din neste samtaler med behandler.

Du spør om:

"Hva tror dere, forstod vedkommende at jeg skrev det jeg skrev ut av frustrasjon og ikke mente noe mer med det? " 

Hvorfor sier du at du ikke mente noe med det?

Skrevet

Jeg blir undrende til om det er konstruktivt å åpne for å bruke sms på denne måten mellom pasient og behandler. Jeg tror det ville vært vesentlig mer konstruktivt for deg å ta opp det du reagerte på i din neste samtaler med behandler.

Du spør om:

Hvorfor sier du at du ikke mente noe med det?

Jeg var bare frustrert og fortvilet der og da. Det har roet seg betraktelig etter det og det er derfor jeg angrer på at jeg sendte meldingene i første omgang. Mener ikke å være vanskelig, utakknemlig eller andre ting jeg mulig fremstår som ovenfor andre. Det er vel derfor jeg skrev at "jeg ikke mente noe mer med det" enn at jeg skrev de for å få formidlet hvordan jeg følte det etter timen.  

Du har sikkert rett i at det er en lite konstruktiv måte å kommunisere på, men nå skal jeg uansett ikke ha så mye med vedkommende å gjøre fremover, så det vil nok ikke gjenta seg...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Forvent at folk forholder seg til det du sier/skriver som om du mener det.

2. Du trenger ikke korrigere denne gangen.

3. Lær av dette slik at du ikke utagerer på samme måte ved senere anledninger når du blir misfornøyd.

Skrevet

1. Forvent at folk forholder seg til det du sier/skriver som om du mener det.

2. Du trenger ikke korrigere denne gangen.

3. Lær av dette slik at du ikke utagerer på samme måte ved senere anledninger når du blir misfornøyd.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...