Gå til innhold

Hvordan jobb? Er så jævla stygg, og klarer ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tørr ikke jobbe. Jeg tørr ikke gå på skole. De fleste tenker sikkert:" Så Utfordr angsten!" Men det er ikke "angsten" som er problemet. Problemet er at jeg er så stygg at jeg føler jeg må isolere meg. Når jeg er i sosiale situasjoner får jeg skikkelig angst fordi jeg er så stygg og lurer på hva de andre syns. Og redd de skal kommentere utseende mitt.

Venner inviterer meg på skøytetur, aketur, ikea tur, by tur, hyttetur. Jeg kvier meg til alt sammen. Føler meg så jævla stygg. Tørr ikke gå ut nesten. Tørr så vidt dra til psykologen. Hvis jeg drar på fest ddrikker jeg meg drit full bare for å få bort tankene og angsten om hvor stygg jeg er.

Det hjelper ikke å utsette meg for angsten for uanett hvor mye jeg utsetter meg for det så er jeg like stygg!!! Tørr ikke dra på jobbintervju for redd de skal syns jeg er stygg. Så neste problem. Jeg klarer ingenting! Helt siden jeg var liten har folk ledd av meg fordi jeg ikke får med meg praktiske beskjeder. For tre år siden (er verre nå) jobbet jeg i praksis på sykehjem. De lo av meg tilslutt fordi jeg klarte ingenting.

Da jeg var 17 tok jeg tester. Nå har de kommet fram til at jeg har motikk som en 10åring. Det vil si samsvaret mellom kroppen og sansene. Det gjør jo ting VELDIG mye bedre!! Sukk. Unnskyld negativiteten..........Hvordan jobb kan jeg ha når jeg ikke klarer arbeidsoppgaver (de bare ler av meg) og ikke vil se folk??

Anonymous poster hash: b2839...eef
Skrevet

Hvordan pleier du å oppføre deg i forhold til mennesker du synes er stygge?

Om du er stygg, hvilken rolle tror du det spiller for andre? For min del, så gir jeg fullstendig blaffen i om det finnes stygge mennesker rundt meg. Så blaffen, at jeg vel ikke møter noen jeg oppfatter som direkte stygge.

Gjest Gargamel
Skrevet

Du blir invitert på hyttetur, skøytetur, fest etc. Er ikke det bra da? Du har jo alle muligheter til å nyte livet hvis du bare slutter å bruke energi på ting du uansett ikke kan gjøre noe med.

Du kommer ikke til å plutselig knekke en kode og bryte mønsteret ved å gruble. Du må starte med små handlinger.

Skrevet

Jeg synes ingen folk er stygge og får vondt inni meg når noen kaller andre stygg, hvem søren kan definere det? Er vi ikke alle mennesker?

Skrevet

AB: det er jo tydelig ut i fra det du skriver at folk liker deg. Du har venner, de inviterer deg ut, og vil gjerne ha deg med på ting. Tviler veldig på at de synes du er stygg. Jeg tenker ikke det om vennene mine, heller ikke andre. Tvert i mot pleier folk å bare bli penere og penere etter hvert som du blir kjent med dem. Dette er tanker du har om deg selv, ikke noe som andre tenker om deg.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da stygge mennesker i alle jobber, de gjør en like god jobb for det. Ville heller tvilt på en person som fikk jobben fordi hun/han var så pen.... Det viktigste er kvalifikasjonene. Jeg syns du bør ta en prat med psykiater/fastlege, få deg inn i et opplegg for jobbtrening. Her jeg bor har vi BRISK, de hjelper folk med å komme ut i jobb, de har også egen virksomhet der enkelte jobber i perioder, tar kurs/skole og noen jobber der også fast, jeg har faktisk en jeg kjenner i familie som har jobbet der i alle år. Han har en lett funksjonshemming og sosial angst, men der trives han for det er så mange andre i samme situasjon som han der. 
Stå på og tenk mer på hva du kan og ikke hva du ikke kan. Og det du ikke kan - det kan du alltids lære. Og ingen er stygge, det er opptil hver enkelt hva som er stygt elle rikke, men det er ikke normalt at voksne mennesker kommenterer andres utseende... det var sånn man gjorde på ungdomsskolen det... og muligens er det der du har dine sår fra fortiden fra.... fortiden må du legge bak deg. Om du er pen eller stygg... kanskje er du bare stygg inni ditt hode, andre kan se noe helt annet. Du må tro på deg selv. Se deg i speilet hver dag og si at du er et fantastisk menneske. Skriv gjerne en liste om alle dine gode sider... og fokuser på det positive. Tviler uansett på at hele deg er "stygg", du har nok noen vakre trekk... de "vakre" har også komplekser og ikke alltid er de klar over at de er perfekte i andres øyne, for de ser bare sine egne skavanker. 
Og om du er så stygg... er det ting man kan gjøre med det. Trror du at du er vakker blir du automatisk vakrere, rett deg opp i ryggen, hold inn mage og frem med brysta og haka.... Har du uren hud? Gå til en hudpleier, få deg skikkelig hudpleieprogram, rens huden morgen og kveld, spis sunt, så blir du slankere og får finere hud, tren regelmessig... sminke kan gjøre underverker og. Men dette er bare ytre faktorer. 
JEg drev lenge og tenkte på alt jeg kunne forbedre av det ytre, men glemte helt av det indre... for det hjelper ikke være perfekt utenpå hvis du er helt tom innvendig. Jobb med det indre. 
Fokuser på at du skal være et godt menneske, god mot andre, og lær deg noe, les bøker, løs kryssord, gå ut i naturen......... Du har mange kvaliteter du ikke vet noe om engang!

Og - ikke vær redd for å søke hjelp :)
Og aldri aldri gi opp :))))

(og er tenna dine ødelagte, så kan det være at du har rett på støtte til å få fiksa dette..... hør med fastlegen!).

Anonymous poster hash: d1ee2...21a
Skrevet

Ville heller tvilt på en person som fikk jobben fordi hun/han var så pen.... Det viktigste er kvalifikasjonene

Det er faktisk slik at pene lettere får jobb, og får bedre betalt.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det er faktisk slik at pene lettere får jobb, og får bedre betalt.

Er det morsomt å score slike poeng?

Det er nok riktig at forskere med enormt datagrunnlag kan finne slike små effekter, men det er ikke tvil om at innsats og kvalifikasjoner er 150x viktigere. Utseende kommer neppe på topp 20 lista over hva som betyr noe når det gjelder å få jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Ja "pene" folk får bedre lønn og lettere jobb. Det er ikke så veldig overraskende. Men de aller fleste "stygge" folk får seg også jobber. Og folk blir fornøyde med jobben de gjør. Så det er definitivt håp. Og det finnes jobber hvor du ikke trenger å forholde deg til nye beskjeder hele tiden dersom det er problemet

Anonymous poster hash: b5cf0...6da
Skrevet

Er det morsomt å score slike poeng?

Det er fakta, uansett om du liker det eller ikke.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det er fakta, uansett om du liker det eller ikke.

Jeg nekter ikke for at det er fakta. Jeg lurer på hva som motiverer deg til å trekke frem dette momentet blant alle andre biter med informasjon som kan hjelpe noen til å få jobb.

Skrevet

Er det noen som bryr seg om hvem som er pene og hvem som er mindre pene når man kjenner dem da? Jeg mener oppriktig at det er personligheten som teller. Men før man kjenner folk kan man nok tenke at noen er penere enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som bryr seg om hvem som er pene og hvem som er mindre pene når man kjenner dem da? Jeg mener oppriktig at det er personligheten som teller. Men før man kjenner folk kan man nok tenke at noen er penere enn andre.

Og hva er personlighet? Er ikke det akkurat det andre ser. De lager seg et bilde av hvordan du er som person, og her teller utseende mye - de lager gjerne et falskt bilde. Latterlig spør du meg. Men de gjør det.  Jeg har dårlig selvtillit JA. Men tenker det er ok å være uføretrygdet likevel. Kan bare drite i verden. Vi stakkarslige stygge personer som aldri blir invitert på noe som helst.

Anonymous poster hash: 66bcd...e0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørr ikke jobbe. Jeg tørr ikke gå på skole. De fleste tenker sikkert:" Så Utfordr angsten!" Men det er ikke "angsten" som er problemet. Problemet er at jeg er så stygg at jeg føler jeg må isolere meg. Når jeg er i sosiale situasjoner får jeg skikkelig angst fordi jeg er så stygg og lurer på hva de andre syns. Og redd de skal kommentere utseende mitt.

Venner inviterer meg på skøytetur, aketur, ikea tur, by tur, hyttetur. Jeg kvier meg til alt sammen. Føler meg så jævla stygg. Tørr ikke gå ut nesten. Tørr så vidt dra til psykologen. Hvis jeg drar på fest ddrikker jeg meg drit full bare for å få bort tankene og angsten om hvor stygg jeg er.

Det hjelper ikke å utsette meg for angsten for uanett hvor mye jeg utsetter meg for det så er jeg like stygg!!! Tørr ikke dra på jobbintervju for redd de skal syns jeg er stygg. Så neste problem. Jeg klarer ingenting! Helt siden jeg var liten har folk ledd av meg fordi jeg ikke får med meg praktiske beskjeder. For tre år siden (er verre nå) jobbet jeg i praksis på sykehjem. De lo av meg tilslutt fordi jeg klarte ingenting.

Da jeg var 17 tok jeg tester. Nå har de kommet fram til at jeg har motikk som en 10åring. Det vil si samsvaret mellom kroppen og sansene. Det gjør jo ting VELDIG mye bedre!! Sukk. Unnskyld negativiteten..........Hvordan jobb kan jeg ha når jeg ikke klarer arbeidsoppgaver (de bare ler av meg) og ikke vil se folk??

Anonymous poster hash: b2839...eef

Det virker som om hovedproblemet ditt er dårlig selvtillit. Du sier til deg selv at dette klarer du ikke... klart du ikke klarer det da! 

Du må bare gi deg selv et spark bak, og si til deg selv hver dag: JEG ER BRA NOK SOM JEG ER! Og det er du. Hvem bestemmer at du er stygg? Syns du virkelig at du er stygg? Hva tenker du om andre stygge mennesker? Folk får ikke jobber fordi de er pene, men fordi de er kvalifiserte.

Jeg vil anbefale deg å ta en prat med fastlegen din, få henvisning til psykiatrien. Litt kognitiv terapi vil nok være på sin plass... kanskje få hjelp til kurs/omskolering, evnt. jobb i vernet bedrift (om du har vanskelig for å ta vanlige jobber pga evner, så finnes det alltids noe til deg. Til og med personer med downs og andre funksjonshemninger klarer å jobbe om det blir tilrettelagt for det.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er personlighet? Er ikke det akkurat det andre ser. De lager seg et bilde av hvordan du er som person, og her teller utseende mye - de lager gjerne et falskt bilde. Latterlig spør du meg. Men de gjør det.  Jeg har dårlig selvtillit JA. Men tenker det er ok å være uføretrygdet likevel. Kan bare drite i verden. Vi stakkarslige stygge personer som aldri blir invitert på noe som helst.

Anonymous poster hash: 66bcd...e0d

Jeg kjenner pene mennesker som er "drittkjerringer" og stygge mennesker som er verdens hyggeligste... jeg ville foretrukket å hatt de stygge som kollega! Jeg har for tiden en stygg sjef... hadde hun vært koselig og snill hadde jeg nok syntes hun var "søt", men pga hun har en stygg innside, så blir hun likso dobbel så stygg... og de pene, blir liksom litt stygge pga oppførselen sin. Det indre er det viktigste. At man er et godt menneske, at man er hyggelig mot andre, at man ikke er spydige, gjør folk til narr, baksnakker, er falske osv.... men er hjelpsomme, høflige, snille, blide, morsomme, sosiale.... 

Det gjør de aumatisk vakre :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...