AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 Skrevet 26. februar 2014 Kan en bipolar depresjon overvinnes uten medisiner.? Brukte Lamictal men slutta pga fæle mareritt. Psykiateren vil absolutt ha meg tilbake på Lamictal.. er det noen tilleggsmedisin som du vet om som kan dempe mareritt..? (Tåler ikke mye annet bipolar medisiner annet enn Lamictal..) Føler meg trist og rådvill.. Anonymous poster hash: c738f...2a5 Anonymous poster hash: c738f...2a5 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 26. februar 2014 Skrevet 26. februar 2014 SSRI og også de eldre TCA-ene kan potensielt motvirke mareritt fordi de minsker REM-søvn (Lamictal øker REM-søvn). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. februar 2014 Skrevet 26. februar 2014 KAN - ja. Men det kan ta svært lang tid, og vanligvis tar det ikke lang tid før neste kommer. Jeg anbefaler at du følger psykiaterens råd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 Skrevet 26. februar 2014 SSRI og også de eldre TCA-ene kan potensielt motvirke mareritt fordi de minsker REM-søvn (Lamictal øker REM-søvn). Har mengde REM-søvn noe å si for hukommelse, læring og aldring? Anonymous poster hash: 9d238...a20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 KAN - ja. Men det kan ta svært lang tid, og vanligvis tar det ikke lang tid før neste kommer. Jeg anbefaler at du følger psykiaterens råd. Tusen takk for svar NHD. Må virkelig gå i tenkeboksen angående å begynne på Lamictal igjen... vil egentlig ikke fordi jeg får så fæle mareritt.. Bruker 20 mg Cisordinol også. Vet du om noen medisin jeg kan prøve for å dempe marerittene? Anonymous poster hash: c738f...2a5 0 Siter
frosken Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk for svar NHD. Må virkelig gå i tenkeboksen angående å begynne på Lamictal igjen... vil egentlig ikke fordi jeg får så fæle mareritt.. Bruker 20 mg Cisordinol også. Vet du om noen medisin jeg kan prøve for å dempe marerittene? Anonymous poster hash: c738f...2a5 Legg merke til svaret fra motorPrøysen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 Legg merke til svaret fra motorPrøysen. Hvilken medisin er TCA medisin?? Har aldri hørt om det... Anonymous poster hash: c738f...2a5 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 Har mengde REM-søvn noe å si for hukommelse, læring og aldring? Anonymous poster hash: 9d238...a20 Gode spørsmål, men jeg vet ikke nok om det til å svare deg. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 Hvilken medisin er TCA medisin?? Har aldri hørt om det... Anonymous poster hash: c738f...2a5 TCA er eldre typer antidepressiva som mest ble brukt tidligere, før SSRI-ene kom. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 Jeg anbefaler deg å forsøke Seroquel depot ca 300 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 Jeg anbefaler deg å forsøke Seroquel depot ca 300 mg. Dette betyr mye for meg at du svarer. Tusen takk. Jeg har prøvd quitiapin ( vet ikke helt om jeg har skrevet det riktig..beklager!) Men det fikk jeg voldsomt hjertebank og svimmelhetsanfall av.. Er Seroquel depot det samme? Mener du jeg kan bruke det istedenfor Lamictal eller tillegg til?? Anonymous poster hash: c738f...2a5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.