Gå til innhold

NHD/ Bipolar depresjon overvinnes....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en bipolar depresjon overvinnes uten medisiner.? Brukte Lamictal men slutta pga fæle mareritt. Psykiateren vil absolutt ha meg tilbake på Lamictal.. er det noen tilleggsmedisin som du vet om som kan dempe mareritt..? (Tåler ikke mye annet bipolar medisiner annet enn Lamictal..)

Føler meg trist og rådvill..

Anonymous poster hash: c738f...2a5

motorPrøysen
Skrevet

SSRI og også de eldre TCA-ene kan potensielt motvirke mareritt fordi de minsker REM-søvn (Lamictal øker REM-søvn).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

KAN - ja. Men det kan ta svært lang tid, og vanligvis tar det ikke lang tid før neste kommer.

Jeg anbefaler at du følger psykiaterens råd.

Skrevet

SSRI og også de eldre TCA-ene kan potensielt motvirke mareritt fordi de minsker REM-søvn (Lamictal øker REM-søvn).

Har mengde REM-søvn noe å si for hukommelse, læring og aldring? 

Anonymous poster hash: 9d238...a20

Skrevet

KAN - ja. Men det kan ta svært lang tid, og vanligvis tar det ikke lang tid før neste kommer.

Jeg anbefaler at du følger psykiaterens råd.

Tusen takk for svar NHD. Må virkelig gå i tenkeboksen angående å begynne på Lamictal igjen... vil egentlig ikke fordi jeg får så fæle mareritt.. Bruker 20 mg Cisordinol også. Vet du om noen medisin jeg kan prøve for å dempe marerittene?

Skrevet

Tusen takk for svar NHD. Må virkelig gå i tenkeboksen angående å begynne på Lamictal igjen... vil egentlig ikke fordi jeg får så fæle mareritt.. Bruker 20 mg Cisordinol også. Vet du om noen medisin jeg kan prøve for å dempe marerittene?

Legg merke til svaret fra motorPrøysen.

Skrevet

Legg merke til svaret fra motorPrøysen.

Hvilken medisin er TCA medisin?? Har aldri hørt om det...

motorPrøysen
Skrevet

Har mengde REM-søvn noe å si for hukommelse, læring og aldring? 

Anonymous poster hash: 9d238...a20

Gode spørsmål, men jeg vet ikke nok om det til å svare deg.

motorPrøysen
Skrevet

Hvilken medisin er TCA medisin?? Har aldri hørt om det...

TCA er eldre typer antidepressiva som mest ble brukt tidligere, før SSRI-ene kom.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler deg å forsøke Seroquel depot ca 300 mg.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å forsøke Seroquel depot ca 300 mg.

Dette betyr mye for meg at du svarer. Tusen takk. Jeg har prøvd quitiapin ( vet ikke helt om jeg har skrevet det riktig..beklager!) Men det fikk jeg voldsomt hjertebank og svimmelhetsanfall av.. Er Seroquel depot det samme? Mener du jeg kan bruke det istedenfor Lamictal eller tillegg til??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...