Gå til innhold

Tungmetall-forgiftning, NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest forskning der man har funnet mer vanadium hos maniske pasienter, enn tidligere maniske og friske. 

Tror du for mye tungmetaller i kroppen kan være skadelig, og hvordan skal man så kvitte seg med disse, hvis de er lagret i knoklene og vil frisettes gradvis? Noen sier man skal ta store doser antagonister, som Zink og selen, og så et annet stoff som får tungmetallene ut av kroppen, så de ikke går tilbake i organene. 

Hva med amalgamfyllinger, bør disse fjernes? 

Anonymous poster hash: 32fe1...9eb
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, alt for mye tungmetaller i kroppen er ikke bra. Heldigvis er det så godt som ingen som har store konsentrasjoner av dette.

Amalgam er ufarlig. En stor svensk studie viste at personer med amalgamfyllinger faktisk var friskere enn de uten.

Hvis du har en tendens til å bekymre deg, bør tungmetaller komme på 1863. plass over ting du bør bekymre deg om.

Skrevet

Men hvordan kan det da ha seg, den sammenhengen man så hos maniske pasienter, hvis det er så ufarlig og sjelden som du skal ha det til? 

I DN eller Aftenposten i dag var det dessuten en artikkel hvor det stod at mennesker nå har flere hundre miljøgifter mer i kroppen enn for noen år tilbake. Kan ikke dette være med å forklare mange sykdomsprosesser? 

Anonymous poster hash: 32fe1...9eb
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De studiene du viser til er fra tidlig 80-tall. Hvis dette hadde hatt noe for seg, hvorfor kommer det da ikke flere studier? Hvorfor står det ikke nevnt i selv den største lærebok? Hvorfor er det ikke nevnt i internasjonale retningslinjer for utredning og behandling?

Meg bekjent har forekomsten av mani i befolkingen vært relativt konstant de siste 2000 år. Var tungmetaller et like stort problem på Jesu tid? Miljøgifter også?

Skrevet

''Hvis du har en tendens til å bekymre deg, bør tungmetaller komme på 1863. plass over ting du bør bekymre deg om.''

Humrer godt her. Jeg trengte så å lese dette akkurat nå for det satte litt ting i perspektiv her jeg sliter med mitt. Trist å lese om din sykdom Nils H - håper alt går godt!

Anonymous poster hash: 38dea...e68
Skrevet

Jeg kan heller bekymre meg for om jeg får nok Zink i meg, et svært viktig mineral.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...