AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 Skrevet 28. februar 2014 Jeg strever med å føle meg god nok på jobben faglig og sosialt. Jeg mener at jeg har kunnskaper og erfaringer som skal til og har gjort en god innsats tidligere, men kjenner at jeg ble nødt til å senke kravene til meg selv for å stå i jobb uten å bli utslitt. Det har ført til at jeg greier å beholde energien, men også at jeg gjør mindre innsats på jobb, og at jeg får mindre positiv tilbakemelding. Jeg føler meg også utenfor sosialt, jeg føler meg utilstrekkelig. Det er vanskelig å kjenne seg som en person som det er verdt å like. Derfor skaper jeg et selvoppfylt profeti ved at jeg holder folk på avstand. Vet ikke hvordan jeg skal bryte mønsteret. Forsøker å presse meg selv utpå og gi av meg selv, og delta sosialt uten å gruble for mye, det går forholdsvis greit for øyeblikket.Men nå ser jeg det samme hos min datter. Hun sier at ingen vil leke med henne og at hun ikke har noen venner. Da jeg har tatt opp dette med personalet i barnehagen sier de at de ikke forstår det fordi hun alltid har noen å leke med, hun går ikke alene sier de. Derfor lurer jeg på om datteren min har det som meg, at det er en følelse inni henne? Og hvorfor har hun det hun som bare er seks år, det synes jeg er trist. Hun er følsom overfor kritikk og bare små vennlige irettesettelser fra meg kan få henne til å gråte og si at hun ikke liker seg selv, hun slår seg i hodet og sier hun er dum osv. Jeg blir så bekymret og forstår ikke hvor dette kommer fra. Selv om jeg har sånne følelser selv føler jeg meg helt hjelpesløs for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for henne, vondt at hun skal ha det slik så ung. Anonymous poster hash: d1376...8e6 Anonymous poster hash: d1376...8e6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 Skrevet 28. februar 2014 Kanskje hun plukker opp mer enn du tror, av din egen streving ? Jeg tenker at det er bra at du ser at dette er et problem for dattera din, og at du aktivt ønsker å gjøre noe med det. Snakk med henne om hvordan hun føler det. Barn på 6 år klarer å snakke om følelser, hvis du er tålmodig, tar litt av gangen, og velger tidspunktene der hun er klar. Kanskje kan det bli noe fint som gir noe til dere begge ? Anonymous poster hash: 1232b...6ce 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.