Gå til innhold

Å stole på menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode argumenter på hvordan en kan begynne å stole på menn igjen hvis man har lang og negativ erfaring med menn? Psykologen min har gitt meg i oppgave å komme opp med en ny grunnantakelse om menn enn "jeg kan ikke stole på menn" . Den nye grunnantagelsen skal være en alternativ grunnantakelse hvor jeg skal tro på det jeg skriver. Problemet er bare at jeg ikke skjønner hva jeg kan skrive som et forsøk på å stole på menn igjen. Jeg klarer ikke å stole på menn. Hvordan kan man endre dette?

Anonymous poster hash: 6dfa7...793
Skrevet

Er det noen som har noen gode argumenter på hvordan en kan begynne å stole på menn igjen hvis man har lang og negativ erfaring med menn? Psykologen min har gitt meg i oppgave å komme opp med en ny grunnantakelse om menn enn "jeg kan ikke stole på menn" . Den nye grunnantagelsen skal være en alternativ grunnantakelse hvor jeg skal tro på det jeg skriver. Problemet er bare at jeg ikke skjønner hva jeg kan skrive som et forsøk på å stole på menn igjen. Jeg klarer ikke å stole på menn. Hvordan kan man endre dette?

Jeg liker å tenke at det finnes snille menn der ute, ser det på enkelte FB venner....noen menn er gode. Ikke alltid like lett å finne sikkert men de finnes.

Skrevet (endret)

Dette argumentet som du nevner over , holder ikke på alle menn. I stedet for at du må stole på menn, må du finne "en" mann du kan stole på. Noe som ikke skjer over natta ,men ha

personligheten og grunnverdier  og holdningene tankene. Observer og erfart..  

Endret av FGT
Skrevet

Jeg forstår godt at det er være vanskelig for deg å stole på menn når du har en lang og negativ erfaring med menn! Jeg synes allikevel ikke at du skal dra alle menn under en kam, bare tenk om du mistet sjansen til å bli kjent med en helt fantastisk mann bare fordi du hadde innstillingen om at du ikke kunne stole på han? Ville ikke det vært ergelig? 

Jeg mener selvsagt ikke at du skal stole blindt på menn, men heller ha innstillingen om at du vil prøve å stole på de mennene som fortjener din tillit? De som virkelig jobber for å oppnå din tillit! 

Anonymous poster hash: 2c6a0...1a8

AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at du ubevisst tiltrekkes av menn med spesielle mønstre ?

Kanskje du da skal forsøke å overstyre ubevisstheten, sette opp noen sunne kriterier for hva som er viktig ved en mann, og så forsøke på nytt ?

Jeg er mann, og er fortsatt gift etter 22 år :)

Anonymous poster hash: 7d0cc...b60
Skrevet

Blir ikke det det samme som å si at alle damer er bitchy? Eller at alle damer over 40 år er kjærringer?

Skrevet (endret)

Den nye grunnantagelsen skal være en alternativ grunnantakelse hvor jeg skal tro på det jeg skriver. Problemet er bare at jeg ikke skjønner hva jeg kan skrive som et forsøk på å stole på menn igjen. Jeg klarer ikke å stole på menn. Hvordan kan man endre dette?

Jeg syns stjernestøv har formulert en god, ny grunnantagelse for deg:

"Jeg vet at det finnes gode og snille menn som vil meg vl der ute. Jeg vet at jeg snart møter en av dem, og da skal jeg gi han en real sjanse". 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke det det samme som å si at alle damer er bitchy?

Nettopp. Jeg (og nok mange andre menn med meg) ville i holdt meg/oss langt unna kvinner med en så negativ oppfatning av menn, vil ikke ha bråk. Sannsynligvis tenker ikke mannlige drittsekker det samme. Så da vil mønsteret til TS fortsette.

Anonymous poster hash: 29304...16c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan starte med å tenke at du ikke har møtt/hatt et forhold til alle menn. Menn er som kvinner. De kommer i alle varianter. 

Anonymous poster hash: 7749a...dc1
Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet.

Hva med å øve deg på psykologen (hvis han er mann da)? Jeg for min del har (hatt) nytte av det.

Jeg møter også mange menn i jobben min, og jeg har lagt merke til at mange av de virker hyggelige og gode.

Som en annen skriver, er det viktig at du ikke drar alle menn under en kam.

Skrevet

Du kan ikke stole på kvinner heller.Er det ute etter en kjæreste eller en god venn? Vennskap er ofte bedre enn kjæøreste eller samboer,da man kan beholde de hele livet om man er heldig.Det er også enklere å bli uvenner om vedkommende ikke er til å stole på,eller du begynner å mislike vedkommende.

Jeg har det samme problemet med kvinner.Jeg er enebarn og stoler ikke på mennesker i det hele tatt.Etter begravelsen av mor (far døde først) i 2005,oppførte mine tanter seg som gribber,og ville ha ting etter min mor.Jeg sa til slutt nei,og sa at de kunne ta en tekanne hver.Det var slike fine gamle av fint porselen.Sikkert dyre.

Xen min behold min togbane,mine frimerker og mynter,og masse bøker.Det passet aldri å hende dem,og etter 5 år nektet hun med adgang og sa det var for sent.

Hun har fremdeles en bok av Carl Sagan som heter Kosmos.

sitronsommerfugl
Skrevet

Jeg forstår at det er vanskelig, man blir litt "skadet" hver gang man opplever svik, og bærer det med seg. Men tenk på en mann som har opplevd det samme og tenker slik om damer, -"ingen damer er til å stole på" Du vet jo at det finnes slike damer. På samme måte finnes det menn som er snille og greie. Kanskje psykologen hjelper deg slik at du har mindre sjans for å havne borti en dust igjen? Har du lært å kjenne igjen signalene, så er det bare å løpe motsatt vei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...