Gå til innhold

Typisk menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er samboer med en inneslutta fyr. Vært sammen i 4 år og for første gang i går ble jegordentlig sint på ham. Jeg sa at jeg orker snart ikke være i huset med han lenger når han er så sur og negativ bestandig. Alt som går feil er skjebenen hans og han er født uheldig, mener han.. jeg ba han ta ansvar for eget liv og ikke skylde på ting utenfor lenger. Han er blitt mer og mer "muggen". Sitter stort sett og ser tv uten å prate med meg.

Nå har han ikke snakket til meg på ett døgn, og spiller litt "stakkars meg": Han er nå ute, og svarer meg ikke på sms, aner ikke når han kommer hjem. Greit nok det, men begynner virkelig å lure om han er veldig såret nå....

Er menn sånn??

Anonymous poster hash: b0a5c...df2
Skrevet

Din mann er sånn. Hva skal du gjøre når han kommer hjem og fortsatt syns synd på seg selv?

Anonymous poster hash: a2ae2...2b7

Skrevet

Jeg kan ikke gjøre annet enn å be om unnskyldning for at jeg var litt hard mot ham. Det har jeg gjort flere ganger. Får alltid skyldfølelse når jeg blir sint, så kanskje det egentlig er jeg som har et problem.

AnonymBruker
Skrevet

? Hvorfor kan du ikke gjøre annet? Og du har jo ikke vært hard mot ham?

Er kvinner som deg? Kast ham ut i stedet. Han kan få komme hjem når han har sluttet å sutre.

Anonymous poster hash: a2ae2...2b7

Skrevet (endret)

Jeg oppfatter det som om det er han som skaper problemene. Det er ikke bare du som skal gjøre noe for å opprettholde en god kommunikasjon i forholdet. Ikke dull mer med han, hvis han er slik du beskriver.  Men prøv å si hva du føler, at du føler deg sint,  samtidig som du prøver å holder sinne ditt under kontroll.

Endret av FGT
Gjest Gargamel
Skrevet

Protest, protest: Det er ikke typisk mandig å skylde på andre/skjebnen/uflaks etc når man selv ikke tar tak i ting.

Jeg regner med at han har positive sider siden du er sammen med ham, men det er ikke tema her.

Han trenger litt "tough love" og oppdras så han kommer ut av mønsteret. Nå er du i ferd med å belønne oppførselen hans ved å be om unnskyldning for helt rimelig kritikk. Han får nok en gang bekreftet at hans dårlige oppførsel er noen andres skyld

Jeg synes du var tøff og smart som ba ham ta ansvar for eget liv!! Du var ikke slem eller urimelig. Faktisk hjelper du ham. Jeg foreslår at du konsekvent fortsetter å setter fingeren rett på problemet hver gang han skylder på skjebnen etc for egen passivitet. Etter hvert vil han forhåpentligvis merke at han ikke kommer noen vei med å være passiv og synes synd på seg selv.

Skrevet

Gargamel har helt rett. :) Hvis du nå igjen kryper og ber om unnskyldning så bekrefter du bare enda en gang overfor ham at han har rett.

En voksen mann som oppfører seg på den måten er ikke normalt for en skikkelig Mann nei. Kan han være deperimert eller noe sånt? Eller er han bare sur og negativ rett og slett?

AnonymBruker
Skrevet

Voksne menn kan være deprimerte og site, akkurat som kvinner.

Men en del av oss mannfolk er nok mindre flinke til å sette ord på det.

Jeg er voksen mann, og har hatt en helvetes barne- og ungdomstid, som har gjort meg syk.  Det er ikke kona mi sitt ansvar.  Hun kan støtte, men jeg må gjøre jobben.

Hadde jeg lagt ansvaret over på henne, så hadde vi ikke bodd sammen idag.

Voksne menn må ta ansvar for seg selv, akkurat som voksne kvinner. I mitt hode handler det om å ta ansvar for å bryte onde sirkler.

Anonymous poster hash: 7b39e...446
stjernestøv
Skrevet

Er samboer med en inneslutta fyr. Vært sammen i 4 år og for første gang i går ble jegordentlig sint på ham. Jeg sa at jeg orker snart ikke være i huset med han lenger når han er så sur og negativ bestandig. Alt som går feil er skjebenen hans og han er født uheldig, mener han.. jeg ba han ta ansvar for eget liv og ikke skylde på ting utenfor lenger. Han er blitt mer og mer "muggen". Sitter stort sett og ser tv uten å prate med meg.

Nå har han ikke snakket til meg på ett døgn, og spiller litt "stakkars meg": Han er nå ute, og svarer meg ikke på sms, aner ikke når han kommer hjem. Greit nok det, men begynner virkelig å lure om han er veldig såret nå....

Er menn sånn??

Du kommer ikke til å klare å forandre han når han har den innstillingen, han må ville forandre seg selv. Hvis dere ikke har barn sammen bør du kutte ut forholdet, finne en du kan ha det godt sammen med. Det finnes nok av mennesker som skylder på oppveksten og "Jeg er bare sånn". Da får de være sånn alene da, kan ikke forvente at andre skal leve med det. Du fortjener bedre.

stjernestøv
Skrevet

Voksne menn kan være deprimerte og site, akkurat som kvinner.

Men en del av oss mannfolk er nok mindre flinke til å sette ord på det.

Jeg er voksen mann, og har hatt en helvetes barne- og ungdomstid, som har gjort meg syk.  Det er ikke kona mi sitt ansvar.  Hun kan støtte, men jeg må gjøre jobben.

Hadde jeg lagt ansvaret over på henne, så hadde vi ikke bodd sammen idag.

Voksne menn må ta ansvar for seg selv, akkurat som voksne kvinner. I mitt hode handler det om å ta ansvar for å bryte onde sirkler.

Anonymous poster hash: 7b39e...446

Riktig. En må ta ansvar når man er voksen, og barndommen er lengre unna enn voksenlivet. Når man har vært voksen lenger enn en har vært barn, er det virkelig på tide å komme seg videre. Ikke skylde på så vondt alt har vært, men heller tenke på så bra alt kan bli....hvis man vil.

AnonymBruker
Skrevet

Menn er ikke sånn. Men som noen andre skriver: din mann er sånn. 

Anonymous poster hash: 7a0d0...fde

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...