Gå til innhold

Psykologimyter. Barn og sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en engelsk dokumentar om dette for ett års tid siden.

Det ble arrangert to bursdagsselskaper. I det ene selskapet ble barna foret med sukker, men underholdningen var rolig med eventyrfortelling og svært avslappet stemning fra de som arrangerte selskapet. Alt helt rolig. Foreldrene observerte sine egne barn.

Den andre gruppen barn ble servert sunn mat uten sukker og råe grønnsaker med dipp. Men her hauset de opp (de som arrangerte dette) stemningen med lite kontroll og mas og kjas. Aktiviteter som gjorde barna helt "kokos". Også her observerte foreldrene sine barn.

Deretter skulle foreldrene gjette hvem av barna som fikk servert godteri med sukker og hvem som ikke fikk det. Foreldre til barn som gikk amok var sikker på at disse fikk sukker og omvendt. Interessant ja!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å fortelle dette til ei venninne som påsto at barn blir hypre av sukker. Beviset på det var at datteren løp som en turbo rundt og rundt på en barnehagefest sammen med de andre barna. At de hauser hverandre opp og har det gøy, kunne ikke være forklaringen. Nei, det var sukkeret. Da er det jo rart at barnet sovnet med én gang vi kom hjem fordi hun var sliten. Jeg prøvde å forklare at det ikke var sukkeret, men det gikk ikke inn. Noen vil ikke høre på fakta.

Anonymous poster hash: 7d45a...a47

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...