Gå til innhold

Fra stressmester til stressmestrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en plage mest sannsynlig forårsaket av stress. Ja, stress ned. Men hvordan gjør jeg det? Hvordan skal jeg lære å ikke bli stresset? Det er unektelig mye i livet som er stress - for de fleste vil jeg tro... Men noen greier å holde det "utenfor" kroppen. Her har det flyttet inn. Tror det har bodd her halve livet.

Hvordan bli en stressmestrer?

Skrevet

Enda en plage mest sannsynlig forårsaket av stress. Ja, stress ned. Men hvordan gjør jeg det? Hvordan skal jeg lære å ikke bli stresset? Det er unektelig mye i livet som er stress - for de fleste vil jeg tro... Men noen greier å holde det "utenfor" kroppen. Her har det flyttet inn. Tror det har bodd her halve livet.

Kan du si noe mer konkret om kontekst for stressfølelsen din? Når og hvorfor blir du stresset?

Skrevet (endret)

Kanskje du kan ha nytte av å lære deg mindfulness.

Endret av frosken
Skrevet

Det tenkte jeg også å foreslå, men så kom jeg på at jeg har foreslått det for trådstarter flere ganger før. Synd å si det, men har jo over lang tid merket meg at ts ikke tar til seg mye av rådene hun får :/.

Huff, nå gikk jeg i fella med å dra inn historikk i en enkelttråd.

Skrevet

Kan du si noe mer konkret om kontekst for stressfølelsen din? Når og hvorfor blir du stresset?

Av alt egentlig. Jobb, sosialt, rydding, stå i kø, ikke være pen/flink nok, få trent nok, framtid, fortid, få nok søvn, matlaging, sunn mat, magevennlig mat, nok tid m familie, rekke å holde kontakten med venninner, osv

Jeg er jo ikke typisk deprimert, så lurer på om nøkkelen - i alle fall til noe- er å greie å gire ned og leve i nuet. Nå er jeg kronisk småsyk, og det er jeg lei! Blir jo bare tull m trening og dyre pt-timer og alt. Så mens jeg er syk, blir jeg stresset av det og.

Skrevet

Det tenkte jeg også å foreslå, men så kom jeg på at jeg har foreslått det for trådstarter flere ganger før. Synd å si det, men har jo over lang tid merket meg at ts ikke tar til seg mye av rådene hun får :/.Huff, nå gikk jeg i fella med å dra inn historikk i en enkelttråd.

Og jeg har lest om det og skulle på en forelesning om det, som jeg ikke rakk. Jeg tror dog ikke jeg greier å lære meg det selv.

Skrevet

Er positiv til det, og skal sjekke litt rundt hva som tilbys.

Skrevet

Det tenkte jeg også å foreslå, men så kom jeg på at jeg har foreslått det for trådstarter flere ganger før. Synd å si det, men har jo over lang tid merket meg at ts ikke tar til seg mye av rådene hun får :/.

Huff, nå gikk jeg i fella med å dra inn historikk i en enkelttråd.

Hehe...  jeg tenkte faktisk på deg da jeg foreslo mindfulness. Mener å huske at du har anbefalt boken til Kroese (er det ikke det han heter?).

Skrevet

Hehe...  jeg tenkte faktisk på deg da jeg foreslo mindfulness. Mener å huske at du har anbefalt boken til Kroese (er det ikke det han heter?).

Ja, og den har jeg lest for lenge siden. Tror NHD har anbefalt den også. Teori og praksis er min last... Men boka var meget bra. Kanskje jeg får prøve å lese den igjen. Nå merker jeg mer på kroppen hva stress resulterer i.

Skrevet

Og jeg har lest om det og skulle på en forelesning om det, som jeg ikke rakk. Jeg tror dog ikke jeg greier å lære meg det selv.

Fint med kurs, men med kombinasjon bok, CD og egentrening (som tidligere anbefalt), og avsetting av tid minst et par ganger i uken, bør det være mulig også å få til selv.

Forøvrig imponert over hvordan du ikke lar deg vippe av pinnen av litt spydig svar først ;).

Skrevet

Ja, og den har jeg lest for lenge siden. Tror NHD har anbefalt den også. Teori og praksis er min last... Men boka var meget bra. Kanskje jeg får prøve å lese den igjen. Nå merker jeg mer på kroppen hva stress resulterer i.

Jeg  vet ikke hvor du bor i landet, men et eksempel på gode og relevante kurs finner du f.eks. her: http://www.lds.no/stream_file.asp?iEntityId=27485

Skrevet

Fint med kurs, men med kombinasjon bok, CD og egentrening (som tidligere anbefalt), og avsetting av tid minst et par ganger i uken, bør det være mulig også å få til selv.

Forøvrig imponert over hvordan du ikke lar deg vippe av pinnen av litt spydig svar først ;).

Hehe;) Jeg vet. Handlingslammet og fylt med sorg. Nå: noe mer handlingsdyktig, håper jeg.

Skal skaffe meg den på nytt og bruke den mer aktivt.

AnonymBruker
Skrevet

En av min nærmeste går på dette kurset og er svært fornøyd! Håper at det kanskje kan være noe for deg også!

Lykke til!

Anonymous poster hash: a8cfe...10f

Skrevet

En av min nærmeste går på dette kurset og er svært fornøyd! Håper at det kanskje kan være noe for deg også!

Lykke til!

Anonymous poster hash: a8cfe...10f

Takk:)

Jeg skal uansett jobbe på egenhånd m diverse fram mot påske.

Skrevet

Oj, det så spennende ut! Spørs om jeg får med meg fastlegen på det da.

Det bør ikke være vanskelig å få fastlegen med på å henvise til et slikt kurs. Du er midt i målgruppa, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...