Gå til innhold

Lamictal - hukommelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet med lamictal for noen måneder siden. Nåværende dose 300 mg. Begynner å merke det på hukommelsen : går til et rom f.eks og husker ikke hvorfor jeg gikk dit, dette skjer daglig. Uttaler ord feil og strever med å si lange setninger (ofte nok til at det irriterer meg en del). Har også vanskelig med å finne igjen ting på lister, f.eks hvis det er en navneliste( har tidligere vært en superzoomer). Lurer på hvor mye kognitiv svikt en skal holde ut? Dette er ikke kjempeirriterende, men noe plagsomt. Føler meg treg og dum av og til. Hjelper det å redusere dosen eller må jeg bytte til noe annet? Vil det bli verre og verre?

Anonymous poster hash: 669a2...501

Skrevet

Startet med lamictal for noen måneder siden. Nåværende dose 300 mg. Begynner å merke det på hukommelsen : går til et rom f.eks og husker ikke hvorfor jeg gikk dit, dette skjer daglig. Uttaler ord feil og strever med å si lange setninger (ofte nok til at det irriterer meg en del). Har også vanskelig med å finne igjen ting på lister, f.eks hvis det er en navneliste( har tidligere vært en superzoomer). Lurer på hvor mye kognitiv svikt en skal holde ut? Dette er ikke kjempeirriterende, men noe plagsomt. Føler meg treg og dum av og til. Hjelper det å redusere dosen eller må jeg bytte til noe annet? Vil det bli verre og verre?

Anonymous poster hash: 669a2...501

Jeg står på 500mg Lamictal og opplever det samme som deg. Men jeg kan leve med bivirkningene. Livet hadde blitt svært vanskelig uten Lamictal. Jeg synes ikke bivirkningene ble verre da jeg trappet opp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en kjent bivirkning som noen brukere av Lamictal får. En dosereduksjon kan forsøkes, men er ingen garanti for at det går over.

Det er kun du som kan avgjøre om denne bivirkningen er så plagsom at du heller vil bruke et annet medikament.

Skrevet

Jeg har bare dårlige erfaringer med Lamictal, ble søvnløs og gikk kraftig opp i vekt. Fungerte ikke i det hele tatt. Tar heller Cipramil. Ingen sexlyst men pytt pytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...