AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 Skrevet 1. mars 2014 Startet med lamictal for noen måneder siden. Nåværende dose 300 mg. Begynner å merke det på hukommelsen : går til et rom f.eks og husker ikke hvorfor jeg gikk dit, dette skjer daglig. Uttaler ord feil og strever med å si lange setninger (ofte nok til at det irriterer meg en del). Har også vanskelig med å finne igjen ting på lister, f.eks hvis det er en navneliste( har tidligere vært en superzoomer). Lurer på hvor mye kognitiv svikt en skal holde ut? Dette er ikke kjempeirriterende, men noe plagsomt. Føler meg treg og dum av og til. Hjelper det å redusere dosen eller må jeg bytte til noe annet? Vil det bli verre og verre? Anonymous poster hash: 669a2...501 0 Siter
ColaZero Skrevet 1. mars 2014 Skrevet 1. mars 2014 Startet med lamictal for noen måneder siden. Nåværende dose 300 mg. Begynner å merke det på hukommelsen : går til et rom f.eks og husker ikke hvorfor jeg gikk dit, dette skjer daglig. Uttaler ord feil og strever med å si lange setninger (ofte nok til at det irriterer meg en del). Har også vanskelig med å finne igjen ting på lister, f.eks hvis det er en navneliste( har tidligere vært en superzoomer). Lurer på hvor mye kognitiv svikt en skal holde ut? Dette er ikke kjempeirriterende, men noe plagsomt. Føler meg treg og dum av og til. Hjelper det å redusere dosen eller må jeg bytte til noe annet? Vil det bli verre og verre?Anonymous poster hash: 669a2...501 Jeg står på 500mg Lamictal og opplever det samme som deg. Men jeg kan leve med bivirkningene. Livet hadde blitt svært vanskelig uten Lamictal. Jeg synes ikke bivirkningene ble verre da jeg trappet opp. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Dette er en kjent bivirkning som noen brukere av Lamictal får. En dosereduksjon kan forsøkes, men er ingen garanti for at det går over. Det er kun du som kan avgjøre om denne bivirkningen er så plagsom at du heller vil bruke et annet medikament. 0 Siter
erik123 Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har bare dårlige erfaringer med Lamictal, ble søvnløs og gikk kraftig opp i vekt. Fungerte ikke i det hele tatt. Tar heller Cipramil. Ingen sexlyst men pytt pytt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.