Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir fort paranoid i forhold til andre mennesker og det gjelder spesielt i forhold til menn. Og det ødelegger alt!

Burde jeg la være å uttrykke min noia i et forhold og holde det for meg selv eller bør jeg allerede på et tidlig tidspunkt forklare hvordan det ligger an? Jeg har allerede mistet en mann pga uttrykk for eksrem paranoia. Jeg ble så stygg mot ham og viste meg fra min verste side.

Dette er fortvilende og jeg angrer på at jeg har sluppet beistet ut av sekken.

stjernestøv
Skrevet

Jeg blir fort paranoid i forhold til andre mennesker og det gjelder spesielt i forhold til menn. Og det ødelegger alt!

Burde jeg la være å uttrykke min noia i et forhold og holde det for meg selv eller bør jeg allerede på et tidlig tidspunkt forklare hvordan det ligger an? Jeg har allerede mistet en mann pga uttrykk for eksrem paranoia. Jeg ble så stygg mot ham og viste meg fra min verste side.

Kanskje bør du bli friskere før du går inn i et forhold?

Skrevet

Hvordan gikk det med daten din?  :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er vel mest ærlig å komme med det med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke se at det gjør noen forskjell i om du forteller eller ikke så lenge du "praktiserer" noian din. 

Anonymous poster hash: d4fe4...e50
Skrevet

Det blir fort veldig mye du skal "bekjenne" om du både skal fortelle mange detaljer knyttet til din psykiske helse. Tror jeg ville prøvd å la vedkommende bli kjent med meg før jeg fortalte alt for mange detaljer.

Skrevet

Kanskje din noia kommer av din egen selvfølelse, og frykten for å bli avvist eller forlatt?

Hvis man blir paranoid ovenfor en mann eller andre mennesker, har jeg erfart at det ofte gir motsatt effekt. Nemlig at det gjør at man blir avvist. Jeg ville jobbet med meg selv før jeg evt gikk inn i et nytt forhold. Men slik er jo ikke realiteten, og man kan jo ikke alltid vite hvilken tidspunkt man blir forelsket, eller møter nye mennesker.

I din situasjon ville jeg vel heller ha ventet med å sagt noe, og heller la han bli kjent med deg. Men det kan resultere i at paranoian tar større plass i hodet ditt, og at du blir mer selvdestruktiv og usikker. Som igjen vil gå over til han, som kan trekke seg for at han føler det blir litt for mye. Kan være lurt å være ærlig om hvem du er, og at du kan bli usikker i enkelte situasjoner. Men du trenger ikke å gi ut hele livshistorien din, eller alle episoder du har opplevd tidligere. 

Hvorfor stresser du slik? Man må prøve å finne en tillitt til folk, og tillitt til deg selv. Du er god nok, og det er nok en grunn til at dere har kontakt. Hva med å fokusere på det positive med deg selv? Og ikke grav deg ned i slike negative tanker. Du må bare stole på deg selv, og andre. Vet det er enklere sagt enn gjort, men prøv å bruk energien på noe annet enn å sitte og tenke! :) 

Skrevet

Hvorfor stresser du slik? Man må prøve å finne en tillitt til folk, og tillitt til deg selv. Du er god nok, og det er nok en grunn til at dere har kontakt. Hva med å fokusere på det positive med deg selv? Og ikke grav deg ned i slike negative tanker. Du må bare stole på deg selv, og andre. Vet det er enklere sagt enn gjort, men prøv å bruk energien på noe annet enn å sitte og tenke! :)

[/quote

Dette var akkurat det jeg trengte å høre! Tusen takk!

Skrevet

Jeg mener at det er lurt å vente litt med å buse ut med de negative sidene dine, la de heller bli kjent med det positive først, så du ikke skremmer dem vekk før de blir kjent med deg.

Du har jo garantert flere gode sider enn negative og blir de kjent med de gode så overskygger det ofte det som er negativt.

Ikke minst så stress ned, ta det rolig og hver avslappet, det haster ikke å vise frem noe negativt, la ting komme flytende på ei fjøl og ro ned:-)

Skrevet

Det var akkurat det. Jeg har ennå ikke møtt ham, men uttrykk så mye paranoia at jeg har skjøvet ham fra meg. Nå er jeg i et mer "voksent" modus og skrev en dertil egnet mail til ham. Den har han faktisk svart på og han virker ikke så veldig skremt. Vi har alle våre mørke sider, noen mer intense enn andre, men som flere har sagt i denne tråden burde jeg ikke konsentrere meg om mine dårlige sider. Jeg vet jeg har mange gode sider også. Jeg har veldig mye å gi.

Jeg har økt fluanxol så det er kanskje det som er grunnen til at jeg føler meg bedre.

Skrevet

Tusen takk for alle gode innlegg! Hver gang jeg skriver her inne føler jeg meg som en kjempedust, men det er veldig godt å få så mange "eye openers" fra intelligente mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...