Gå til innhold

Nedtrapping.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Hvis jeg skal slutte med cipralex å skal trappe ned fra 35 mg over hvor lang tid må dette gjøres på? Har gått på de i tre mnd nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om en skal svare fornuftig på dette, trenger en opplysninger også om sykdom/lidelse en bruker medisinen mot, varighet (som du har skrevet), effekt av behandling og årsak til at en ønsker å trappe ned.

Hvis en ønsker å trappe ned/slutte med en medisin etter tre mnd fordi den overhode ikke har virket, kan en bare bråslutte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har generalisert angst. Økte fra 20 -40 mg på tre uker. Fra 35 til 40 blei jeg grusomt dårlig med en fryktelig kvalme å veldig angst. Så har gått ned til 35 mg igjen. Hadde time om fredag hos psykiater å han ville jeg skulle trappe ned cipralex å fikk sobril jeg skulle bruke en to ukers tid. Min fastlege ville jeg skulle fortsette på denne medisinen. Har du et råd om hva jeg gjør?

Anonymous poster hash: 0b4d2...eb5

Skrevet

Jeg synes du skal følge psykiaterens råd.

AnonymBruker
Skrevet

Går det greit å trappe fort ned på cipralexen da uten å bli dårlig?

Skrevet

Nå gjør du det som GAD-ere må slutte med om de skal bli bedre. Du ber om forsikring på tross av at det bør være åpenbart av tidligere svar.

Om det ikke hadde gått bra, hadde vel ikke psykiateren anbefalt det og jeg støttet det. Eller?

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre bra forslag antidepresiva som kan forsøkes?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har generalisert angst. Økte fra 20 -40 mg på tre uker. Fra 35 til 40 blei jeg grusomt dårlig med en fryktelig kvalme å veldig angst. Så har gått ned til 35 mg igjen. Hadde time om fredag hos psykiater å han ville jeg skulle trappe ned cipralex å fikk sobril jeg skulle bruke en to ukers tid. Min fastlege ville jeg skulle fortsette på denne medisinen. Har du et råd om hva jeg gjør?

Har ikke du fått alle svarene du trenger på lommelegen.no?

Anonymous poster hash: e73ef...7ea

AnonymBruker
Skrevet

Spurte om andre bra antidepresiva som kan virke bra mot angst. Det er spørsmålet mitt å har ikke fått noe svar på det nei!

Skrevet

Har ikke fått noe svar på lommelegen heller.

Skrevet

Noen andre bra forslag antidepresiva som kan forsøkes?

Du har nettopp skrevet at du har vært hos psykiater. Jeg anbefaler deg å følge den plan dere har blitt enige om inkl. valg av antidepressiva.

Skrevet

Dette tror jeg neppe hjelper deg masse. Prøv å stole på de du har i behandlingssystemet rundt deg. De er der for å hjelpe deg, og det blir vanskeligere både for de og deg hvis du hele tiden skal dobbelt(og trippelt)sjekke alle alternativer.

Vet det er vanskelig, men de ønsker primært at du skal få det bedre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...