Gjest Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 Skrevet 1. mars 2014 Hei. Hvis jeg skal slutte med cipralex å skal trappe ned fra 35 mg over hvor lang tid må dette gjøres på? Har gått på de i tre mnd nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 Skrevet 1. mars 2014 Hei. Hvis jeg skal slutte med cipralex å skal trappe ned fra 35 mg over hvor lang tid må dette gjøres på? Har gått på de i tre mnd nå. Sjekk denne tråden her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/220540-nhd-seponering-av-cipralex/ Anonymous poster hash: 01da7...7e5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Om en skal svare fornuftig på dette, trenger en opplysninger også om sykdom/lidelse en bruker medisinen mot, varighet (som du har skrevet), effekt av behandling og årsak til at en ønsker å trappe ned. Hvis en ønsker å trappe ned/slutte med en medisin etter tre mnd fordi den overhode ikke har virket, kan en bare bråslutte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har generalisert angst. Økte fra 20 -40 mg på tre uker. Fra 35 til 40 blei jeg grusomt dårlig med en fryktelig kvalme å veldig angst. Så har gått ned til 35 mg igjen. Hadde time om fredag hos psykiater å han ville jeg skulle trappe ned cipralex å fikk sobril jeg skulle bruke en to ukers tid. Min fastlege ville jeg skulle fortsette på denne medisinen. Har du et råd om hva jeg gjør? Anonymous poster hash: 0b4d2...eb5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Jeg synes du skal følge psykiaterens råd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Går det greit å trappe fort ned på cipralexen da uten å bli dårlig?Anonymous poster hash: 0b4d2...eb5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Nå gjør du det som GAD-ere må slutte med om de skal bli bedre. Du ber om forsikring på tross av at det bør være åpenbart av tidligere svar. Om det ikke hadde gått bra, hadde vel ikke psykiateren anbefalt det og jeg støttet det. Eller? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Noen andre bra forslag antidepresiva som kan forsøkes? Anonymous poster hash: 0b4d2...eb5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har generalisert angst. Økte fra 20 -40 mg på tre uker. Fra 35 til 40 blei jeg grusomt dårlig med en fryktelig kvalme å veldig angst. Så har gått ned til 35 mg igjen. Hadde time om fredag hos psykiater å han ville jeg skulle trappe ned cipralex å fikk sobril jeg skulle bruke en to ukers tid. Min fastlege ville jeg skulle fortsette på denne medisinen. Har du et råd om hva jeg gjør?Anonymous poster hash: 0b4d2...eb5 Har ikke du fått alle svarene du trenger på lommelegen.no? Anonymous poster hash: e73ef...7ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Spurte om andre bra antidepresiva som kan virke bra mot angst. Det er spørsmålet mitt å har ikke fått noe svar på det nei!Anonymous poster hash: 0b4d2...eb5 0 Siter
Super74 Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Har ikke fått noe svar på lommelegen heller. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Noen andre bra forslag antidepresiva som kan forsøkes?Anonymous poster hash: 0b4d2...eb5 Du har nettopp skrevet at du har vært hos psykiater. Jeg anbefaler deg å følge den plan dere har blitt enige om inkl. valg av antidepressiva. 0 Siter
Cammomille Skrevet 3. mars 2014 Skrevet 3. mars 2014 Dette tror jeg neppe hjelper deg masse. Prøv å stole på de du har i behandlingssystemet rundt deg. De er der for å hjelpe deg, og det blir vanskeligere både for de og deg hvis du hele tiden skal dobbelt(og trippelt)sjekke alle alternativer. Vet det er vanskelig, men de ønsker primært at du skal få det bedre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.