Gjest Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Jeg og min bror har hatt en tøff barndom med alkohol og vold. I vår ungdom skalv vi begge på hendene. Jeg var veldig opptatt av at ingen skulle se det, men med årene har dette avtatt, og jeg skjerver kun når jeg blir utsatt for redsel. Min far skalv veldig på hendene, han var alkoliker, og er død idag. Det triste er at min bror fortsatt skjerlver på hendene, selv etter passerte 40 år, og dette plager han veldig! Er dette arvelig? Og kan det gå over? Han hadde kontakt med min far i 15 år mer enn meg... Håper du får tid til å svare. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2014 Skrevet 2. mars 2014 Ja, det kan godt være en arvelig tilstand. Essensiell tremor. http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/muskelrykninger/skjelvinger-essensiell-tremor-2426.html?page=1 Se også underpunktene med både årsak og behandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.