Gå til innhold

NHD: medisinspørsmål - seroquel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på seroquel depot i 4 uker, begynte med 50mg den første uken og økte så til 100mg. Planen er å tilslutt komme opp til 300mg. Behandler mener at jeg skal avvente videre økning til bivirkningene er redusert. Tar medisinen pga bipolar II.

Problemet er bivirkninger i form av overveldende tretthet som gjør at jeg sover og sover og sover. Jeg kommer meg sjeldent i gang med dagen før i 12-13 tiden, og føler at jeg går rundt som en zombie frem til ettermiddagen. Jeg har problemer med å koordinere armer og ben, jeg har problemer med å finne ord, og uttale dem, jeg klarer ikke følge min egen tankerekke. Jeg er 100%sykemeldt pga disse bivirkningene.

På kvelden er jeg megselv igjen og jeg gruer meg til å ta tabelettene siden tretheten da får overtaket igjen. Jeg prøver å ta tablettene rundt kl 20-21.

Det jeg lurer på er:

1) hvor lenge er det hensiktsmessig å holde ut bivirkningene for å vurdere om seroquel har effekt?

2) Er det et poeng og holde meg på 100mg til trettheten er redusert, eller kan jeg likegjerne øke videre siden jeg er totalt utmattet uansett?

4) Er det vanlig at trettheten går over, eller er det normalt at noe tretthet henger igjen?

5) Er det andre medisiner som ikke gir denne trettheten som jeg kan prøve? Har tidligere tatt lamictal, fikk allergisk reaksjon og måtte slutte etter 2 år.

Setter veldig pris på svar, vanskelig å gå og være så satt ut av medisiner.

Anonymous poster hash: 19b86...b0f

Anonymous poster hash: 19b86...b0f
psychotique
Skrevet

For min del går trettheten og sløvheten vekk etter en stund. Synes du skal prøve en stund til og se om bivirkningene går vekk, det hadde jeg gjort i hvertfall :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med så ekstreme bivirkninger ville jeg målt serumkonsentrasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...