Gå til innhold

fortvilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som barn og ungdom ble jeg misbrukt av min far, jeg ble da gravid, bare 13 år gammel. Jeg valgte å ta abort, og er ganske sikker på at det var det rette for meg, jeg tror ikke jeg opplevde at jag hadde noe annet valg.

Nå i det siste har det vært en del skriving om abort etter incest og voldtekt i avisen Vårt Land. En Pastor har stått frem og advarer kristne jenter/kvinner mot å ta abort etter overgrep. Han oppfordrer heller til å bære barnet frem, og eventuelt adoptere det bort.

Jeg blir fortvilet av å lese det han skriver, kjenner på ansvar og skam.

Skrevet

Som barn og ungdom ble jeg misbrukt av min far, jeg ble da gravid, bare 13 år gammel. Jeg valgte å ta abort, og er ganske sikker på at det var det rette for meg, jeg tror ikke jeg opplevde at jag hadde noe annet valg.

Nå i det siste har det vært en del skriving om abort etter incest og voldtekt i avisen Vårt Land. En Pastor har stått frem og advarer kristne jenter/kvinner mot å ta abort etter overgrep. Han oppfordrer heller til å bære barnet frem, og eventuelt adoptere det bort.

Jeg blir fortvilet av å lese det han skriver, kjenner på ansvar og skam.

Denne typen mennesker vil du finne overalt, de er ikke så mange i antall, heldigvis. 

Det er en fantastisk arroganse som preger dem, iblandet rikelige mengder fanatisme. Du tok det riktige valget, og jeg håper du hever deg over enkelte menneskers utsagn. 

Du skriver du kjenner på ansvar, -du tok ansvar, ikke la noen andre fortelle deg noe annet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men jeg må skrive til deg uansett.

Jeg støtter 100% det svaret du har fått av XbellaX.

Jeg blir sjelden så forbannet at jeg kjenner det inni meg, men når jeg leser slike uttalelser som denne Pastoren kommer med, da blir jeg skikkelig forbannet på dine og alle dine medsøstres vegne. Slike Pastorer ønsker jeg får oppleve livets skyggesider på kroppen. Nestekjærlighet er dem i hvert fall fremmed.

"Elsk din neste du kristensjel, tråd ham ikke med jernskodd hæl, ligger han enn i støvet".  Bjørnstjerne Bjørnson

Skrevet

Det er ingen tvil om at du gjorde det rette den gangen. Ikke tenk noe mer på sånne tullinger som kommer med slike uttalelser.

Håper du har det rimelig bra tross det du har opplevd.

Skrevet

Jeg synes det er rart slike får lov å praktisere :(

Nå er heldigvis Messiakirken en mikroskopisk menighet.

Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men jeg må skrive til deg uansett.

Jeg støtter 100% det svaret du har fått av XbellaX.

Jeg blir sjelden så forbannet at jeg kjenner det inni meg, men når jeg leser slike uttalelser som denne Pastoren kommer med, da blir jeg skikkelig forbannet på dine og alle dine medsøstres vegne. Slike Pastorer ønsker jeg får oppleve livets skyggesider på kroppen. Nestekjærlighet er dem i hvert fall fremmed.

"Elsk din neste du kristensjel, tråd ham ikke med jernskodd hæl, ligger han enn i støvet".  Bjørnstjerne Bjørnson

Tusen takk, det betyr mye for meg at dere skiver det dere gjør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...