Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har min familie imot meg egentlig?

De beundrer mennesker som Vibe som sto fram på tv i går ( det gjør jeg også).

Men MEG er født sånn med dårlige gener ( fra mor og far) og uten egendriv. Dette ifølge ene søsken og kona hans. Gang på gang føler jeg meg mislykka med dem. Jeg prøver å forklare at grunnen til at jeg ikke har oppnådd høyere utdanning og ikke eier noe osv er at jeg så moren min dø da jeg var 14 og hadde ingen voksenpersjoner rundt meg og vokste opp med en psykopatisk far som gjorde tilnærminger til overgrep mot meg. Bare for å forklare på en måte... men ifølge dem hadde DEM et eget driv og det er noe jeg ikke er utstyrt med.. Det er så merkelig hvor empatiske de er mot andre, men ikke meg.

For ordens skyld har jeg aldri vært bitter og begynte å jobbe da jeg var 14. Men aldri kommet meg langt i livet.

Gang på gang føler jeg meg mislykka..... det ene barnet deres er dem misfornøyd med fordi det jobber for lite med skolen ( får karakter 4, ikke bra nok i forhold til hva vekommende kan klare). Det er så mye krav hele tiden.

Mulig jeg er svak, jeg føler meg alltid bare dårlig og mislykke sammen med dem.

Jeg har stilt SÅÅÅ mye opp som barnevakt for de jeg er så glad i barna. Jeg har ALDRI fått noe som helst for det. Synes de kunne ha kjøpt noe til meg når som takk for hjelpen når de var utenlands.. Ikke fått noe.. Kjenner jeg synes dem er uempatiske, perfekte!!

Jeg har ikke engang turt å få egne barn pga. dem. De hinter stadig om at man må være i form osv osv.... Jeg er med andre ord ikke egnet som mor eller bra nok. Men egnet som barnevakt når som helst:)

Jeg høres ut som et "offer". Jeg er ikke det. Skulle bare ønske at noen forsto av og til, at det er en grunn til at jeg ikke har fikset livet så bra som dem. Det er ikke bare genestisk!!

Skrevet

Det er bare sånn mange er. Det er så veldig mye lettere å være empatisk og sjenerøs mot folk man ikke trenger å forholde seg til, som aldri vil finne på å ta en på ordet og kreve noe av en.

Prøv å ikke sammenligne deg med dem, og kanskje du skal finne noen andre å snakke om vanskelige ting med.

Skrevet

Takk for svaret:)

Ja, jeg prøver å snakke minst mulig om mine problemer og angster med dem. Hadde det bare vært og ta seg sammen hadde det jo ikke vært problemer i verden:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...