Gå til innhold

Snille eldre foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen eldre foreldre som synes overgrep mot barn er forferdelig, men de visste da at deres egne barn ble utsatt for overgrep i oppveksten. Og da min bror fortalte han hadde blitt voldtatt sa min far vi kunne ikke gå til politiet, da fikk alle vite det. Alt skulle bli innen husets fire vegger, jeg ble min brors trøst. Ingenting snakkes om nå og vi har hatt en god oppvekst, med verdes beste foreldre. De tror virkelig de har gjort alt de kunne for oss, far min var lege og for hendte det noe tok han seg av det, vi skulle aldri til lege. Jeg knakk foten en gang, det fikset han med is og diverse. Sliter med den foten enda, kanskje den burde vært operert?

Min bror var alkoholiker og tok livet sitt, min far klaget alltid og hakket på han. Ikke etter han døde, bare fine ord da. Jeg slet dessuten med store psykiske problemer, det ble feid under teppet. Min mor støttet alltid min far, alltid på hans side. Jeg syns synd på dem, hvorfor gjør jeg det? Er det noen forklaring på slike folk? Hva feilet det min far og min mor?

Anonymous poster hash: 1e408...782
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke spesielt snille ut.

Anonymous poster hash: a6326...111
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke spesielt snille ut.

Anonymous poster hash: a6326...111

De fremstår som snille og stakkarslige. De fikk meg alltid til å få dårlig samvittighet for alt, deres plager var min og de andre barnas feil. Det var en tung byrde å bære, å være ansvarlig for deres helse. Kanskje det henger igjen fremdeles.

Skrevet

Jeg synes de var feige. Som mange andre er fasaden viktigst.

Gjest Gargamel
Skrevet

Gamle folk er veldig opptatt av hva andre tenker. På 50 tallet folks høyeste ambisjon i livet å ikke skille seg ut i følge min gamle, kloke far. 70% av hjernen er dedikert til skamfølelse hos folk født i 1940 og bakover (min egen teori)

Ut i fra det du forteller høres det ut som om dine foreldre er barn av sin tid, men ikke slemme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de var feige. Som mange andre er fasaden viktigst.

Ja det var vel ganske feigt, det viktigste var å ikke bli snakket om men det ble vi uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Gamle folk er veldig opptatt av hva andre tenker. På 50 tallet folks høyeste ambisjon i livet å ikke skille seg ut i følge min gamle, kloke far. 70% av hjernen er dedikert til skamfølelse hos folk født i 1940 og bakover (min egen teori)

Ut i fra det du forteller høres det ut som om dine foreldre er barn av sin tid, men ikke slemme.

Nei de var vel ikke slemme bevisst, gjorde vel så godt de kunne ut fra sine forutsetninger. Alle barna deres fikk psykiske problemer, men det hadde ikke de noe med å gjøre. Tror min far må ha hatt en diagnose, han var alltid sint og plantet frykt i oss. Det kom seg vel av at han egentlig var redd selv, min mor var svak og gråt mye av fortvilelse sikkert.

AnonymBruker
Skrevet

Men fortid er fortid, best å la det ligge. Er blitt gitt en elendig hukommelse, det er nok en velsignelse. Det er nå vi lever....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...