Gå til innhold

NHD jeg er helt normal, men legen mener jeg må gå på fluoxetin.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

jeg er helt normal, og jeg vet godt at noen psykisk sjuke folk som sier de er normale avogtil kan være psykisk sjuke, men jeg er altså ikke psykisk sjuk. personalet mitt og legen min sier jeg virker rasstløs og urolig etter jeg trappet ned på fluoxeting fordi den ga for mange bivirkninger. men jeg har jo ingen hallusinasjoner eller vrangforestillinger, så de kan vel ikke tvinge i meg medisin med deposprøyte da? legen sier forresten at jeg ikke er der i psykose verdenen.

stjernestøv
Skrevet

jeg er helt normal, og jeg vet godt at noen psykisk sjuke folk som sier de er normale avogtil kan være psykisk sjuke, men jeg er altså ikke psykisk sjuk. personalet mitt og legen min sier jeg virker rasstløs og urolig etter jeg trappet ned på fluoxeting fordi den ga for mange bivirkninger. men jeg har jo ingen hallusinasjoner eller vrangforestillinger, så de kan vel ikke tvinge i meg medisin med deposprøyte da? legen sier forresten at jeg ikke er der i psykose verdenen.

Fluoxetin finnes vel ikke i depotsprøyte? De vil nok bare hjelpe deg, du har et personale som er der for å iverata deg og du har sikkert en god lege også. Vær glad for det.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Men jeg har lest et sted at lykkepiller ødelegger hjernen.

stjernestøv
Skrevet

Ok. Men jeg har lest et sted at lykkepiller ødelegger hjernen.

Det stemmer ikke, mange hjerner som hadde vært ødelagt da. Til og med barn går på det.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Men jeg har sett på en engelsk forskningsside at noen snorkere får fluoxetin mot snorkingen sin. Jeg høres død ut når jeg sover etter jeg begynte på fluoxetin. Men før jeg begynte på fluoxetin kunne man høre at jeg pustet. Jeg likte å kunne høre på opptakene at jeg snorket og pustet tungt. Nå er det helt dødt, og jeg har hørt på opptak at det begynner å komme tilbake pustelydene nå når jeg har slutta på fluoxetin.

stjernestøv
Skrevet

Ok. Men jeg har sett på en engelsk forskningsside at noen snorkere får fluoxetin mot snorkingen sin. Jeg høres død ut når jeg sover etter jeg begynte på fluoxetin. Men før jeg begynte på fluoxetin kunne man høre at jeg pustet. Jeg likte å kunne høre på opptakene at jeg snorket og pustet tungt. Nå er det helt dødt, og jeg har hørt på opptak at det begynner å komme tilbake pustelydene nå når jeg har slutta på fluoxetin.

Og hva er negativt med det? Min sønn har tatt fluoxetin i mange år, det har ikke skadet han.

Blomsterfluen
Skrevet

Og hva er negativt med det? Min sønn har tatt fluoxetin i mange år, det har ikke skadet han.

Jeg mente ikke at det er negativt for alle, men for meg er det negativt at jeg høres død ut når jeg sover, for jeg vil ikke høres død ut.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Jeg mente ikke at det er negativt for alle, men for meg er det negativt at jeg høres død ut når jeg sover, for jeg vil ikke høres død ut.

Men hvordan kan du vite at du høres død ut? Du sover jo...

Ok du tok det opp. Sorry :)

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet

Du formulerer deg innholdsmessig på en måte som hentyder at du ikke er helt normal, og bør medisineres som legen har foreslått.

Anonymous poster hash: d0a98...0e7

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dessverre er det alt for mange som ikke forstår at de er "helt normale" nettopp fordi de tar medisin.

Jeg vet ikke om vilkårene er til stede for tvangsbehandling, men jeg vil sterkt oppfordre deg til å følge legens råd om medisinering.

stjernestøv
Skrevet

Du formulerer deg innholdsmessig på en måte som hentyder at du ikke er helt normal, og bør medisineres som legen har foreslått.

Anonymous poster hash: d0a98...0e7

Den var vel litt drøy? Tror det er personligheten hennes og den kan ikke medisinerest bort :angry:

AnonymBruker
Skrevet

Den var vel litt drøy? Tror det er personligheten hennes og den kan ikke medisinerest bort :angry:

Jeg tror d0a98...0e7 har et poeng...

Anonymous poster hash: 11968...e51

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...