Gå til innhold

Fri fra jobb for å gå til psykiater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stiller det seg når psykiateren driver praksis 45 mil unna der man bor?  Man trenger mer enn et par timer fri fra jobb da. Må man søke om permisjon?

Er det noen som kjenner til rettighetene der, og også om man kan få dekket noe av reiseutgiftene?

Anonymous poster hash: eefa7...dee
Skrevet

Jeg fikk dekket hele eller deler av reisebeløpet (husker ikke helt).

Jeg fikk ikke fri med lønn fra jobb, da det jo dreide seg om å være borte minst en natt, og jeg selv valgte behandling så langt unna.

Jeg overnattet hos kjente, så jeg hadde ingen utgifter til hotell osv. Jeg tror det er slik at du får dekket noen utgifter til overnatting også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dekket hele eller deler av reisebeløpet (husker ikke helt).

Jeg fikk ikke fri med lønn fra jobb, da det jo dreide seg om å være borte minst en natt, og jeg selv valgte behandling så langt unna.

Jeg overnattet hos kjente, så jeg hadde ingen utgifter til hotell osv. Jeg tror det er slik at du får dekket noen utgifter til overnatting også.

Søkte du om å få permisjon uten lønn da? Det blir ingen utgifter i forbindelse med overnatting.

Skrevet

Søkte du om å få permisjon uten lønn da? Det blir ingen utgifter i forbindelse med overnatting. Anonymous poster hash: eefa7...dee

Nei, jeg søkte ikke skriflig, jeg fortalte hva jeg skulle og de hadde forståelse for det. Jeg reiste ca 2 ganger i mnd i ett år.

AnonymBruker
Skrevet

Du må trolig søke om permisjon, men hør med arbeidsgiver. Om du får med eller uten lønn kommer vel også an på om arbeidsgiver er snill.

Om du er borte en hel dag(?) kan det imidlertid være mye riktigere med sykemelding. Altså sykemelding for behandlingsdager. Da løper ikke perioden på samme vis som en 20% sykemelding, men bare en og en dag. Jeg tenker sykemelding på behandlingsdager er det rette hvis du må være borte en hel dag. Men det må begrunnes at du må være borte en hel dag. Ikke sikkert nav mener det. Hør med legen din.

Utgifter i forbindelse med reisen må du undersøke med Pasientreiser. (pasientreiser.no)

Hvordan stiller det seg når psykiateren driver praksis 45 mil unna der man bor?  Man trenger mer enn et par timer fri fra jobb da. Må man søke om permisjon?

Er det noen som kjenner til rettighetene der, og også om man kan få dekket noe av reiseutgiftene?

Anonymous poster hash: c4ea7...da9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...