Gå til innhold

Spørsmål ifm oppstart av Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos psykiater og nå fått hentet ut "startpakke" med Lamictal.

Ble sagt at jeg skulle begynne med dette i kveld, men lurer på om det er bedre å ta det på morgenen.

Jeg sliter med søvnen. Kan Lamictal gjøre noe med dette hvis jeg tar tabletten på kvelden? Eller har ikke dette noe å si?

Kommer selvsagt på spørsmål når jeg er kommet hjem. :-( Håper noen kan hjelpe!

Skrevet

Hei,

Min erfaring er at Lamictal er nøytral i forhold søvn. Jeg har delt døgndosen mellom morgen og kveld og ikke hatt problemer med tretthet om dagen eller det å sovne om kvelden.

Jeg håper du kommer til å være fornøyd med Lamictal.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Lamictal er "søvnnøytral". Ta den morgen eller kveld etter hva som passer best for deg.

Skrevet

Det er fint. Da tar jeg den på morgenen, så blir det lettest å huske.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler alle som skal ta medisin fast å kjøpe ukedosett på apoteket.

Selv den mest motiverte for å huske medisinen vil regelmessig komme i i situasjonen "Har jeg tatt medisinene mine i dag eller ikke?".

Skrevet

Takk for tips! Det skal jeg få kjøpt meg. Er ofte i nevnte situasjon, NHD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...