Gå til innhold

Et merkelig spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er livredd for å se min egen journal. Jeg fikk kopi av epikrise i posten etter noen samtaler på dps som skulle leveres NAV pga AAP. Jeg skumleste ( fordi jeg er nysgjerrig). Men er livredd for at det står en emosjonelt ustabil diagnose e.l. Så jeg turte ikke lese. Fikk totalt angst.

Er dette en diagnose i seg selv? Burde jeg egentlig lese siden jeg er redd for å lese?

Anonymous poster hash: fc790...411
Skrevet

Det vil vel ikke stå en slik diagnose uten at du er opplyst om det?

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig behandlet tenker det er best for meg å ikke få diagnose... jeg vet ikke. Men jeg så livredd for diagnoser... så kanskje det er besvisst at behandlers jeg har vært hos sier de ikke så opptatt av det. Har heller ikke gått til så mange behandlinger.

Anonymous poster hash: fc790...411
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Angst for diagnose er ingen diagnose i seg selv.

Selvsagt har du fått en diagnose. Det har jo kommet så langt at du skal ha AAP. En kan ikke bli sykemeldt, få AAP eller uføretrygd uten at en har en diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...