Gå til innhold

zipralex og Vival bedre liv

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei!

Jeg har i mange år slitt med angst. Vært 10 år ute av arbeidslivet. Vært til utallige behandlinger og prøvd diverse medisiner. Etterhvert turte jeg begynne på zipralex. Var livredd for dette. Brukte heller Vival.

Nå har jeg gått 4 år på zipralex 20 mg. Tar også mellom 1-3 vival 5 mg daglig. Gjort i mange år. Legen følger med på mitt forbruk og mener dette er greit. Kan jeg gå slik resten av mitt liv? Jeg orker ikke tanken på å gå tilbake til der jeg var før medisiner. Bare mure meg inne.

Jeg er nå tilbake i jobb og trives meget godt. Men føler at grunnen til at jeg fikser dette er pga medisinene- ikke meg selv.

Bør jeg ha dårlig samvittighet, eller heller være glad jeg fikser jobb og det sosiale livet igjen?

Jeg føler meg ikke sløv av vival. Heller motsatt. Jeg fungerer og fikser livet mitt.

Jeg drikker ikke alkohol,

AnonymBruker
Skrevet

Legen din høres fornuftig ut.

Anonymous poster hash: 21ab6...f01

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan fint bruke både Cipralex og Vival i disse doser resten av livet uten at det skader deg. Like lite som alle andre som trenger medisiner skal du ha dårlig samvittighet for at du trenger det.

Skrevet

Takk for svar. Legen min sier det samme, men er greit å høre det fra en psykiater ,da det til tider kan plage meg.

Føler noen ganger jeg ikke fortjener å være glad fordi det er medisinene som gjør det.

Jeg prøver og legge bort disse tankene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...