Gå til innhold

Sykemelding om jeg blir psykisk syk?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Om jeg blir syk fordi jeg valgte selv å slutte på medisiner, har jeg rett på sykemelding da? Jeg skal begynne på ny jobb, men jeg har sluttet med medisinene mot psykose fordi jeg føler meg frisk. Personalet mitt sier jeg kan miste jobben hviss jeg blir syk for jeg får da ikke sykemelding om jeg blir innlagt. Men jeg tror ikke jeg blir innlagt denne gangen, men om det skulle feilaktig skje, har jeg da rett til sykemelding?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sluttet du på medisinene dine?

Anonymous poster hash: 1be29...f5a
Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Hvorfor sluttet du på medisinene dine? Anonymous poster hash: 1be29...f5a

Fordi de sølvet meg ned og jeg sov hele dagene og hadde tørr munn og orket ingenting nesten. Og jeg åt masse snop og chips. Og fordi jeg føler meg frisk og vil prøve uten medisiner.

Endret av Blomsterfluen
Blomsterfluen
Skrevet

Er det noen som vet om jeg får sykemelding om jeg skulle bli lagt inn ved en missforståelse, selvom jeg valgte å slutte på pillene mot psykiaterens og legens vilje?

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om jeg får sykemelding om jeg skulle bli lagt inn ved en missforståelse, selvom jeg valgte å slutte på pillene mot psykiaterens og legens vilje?

Det er neppe verdt å ta sjangsen.

Anonymous poster hash: bda1f...8c1

Skrevet

Om jeg blir syk fordi jeg valgte selv å slutte på medisiner, har jeg rett på sykemelding da? Jeg skal begynne på ny jobb, men jeg har sluttet med medisinene mot psykose fordi jeg føler meg frisk. Personalet mitt sier jeg kan miste jobben hviss jeg blir syk for jeg får da ikke sykemelding om jeg blir innlagt. Men jeg tror ikke jeg blir innlagt denne gangen, men om det skulle feilaktig skje, har jeg da rett til sykemelding?

Jeg tror at det er lurt å høre på de personene som kjenner deg og sykdomsbildet ditt.

Skrevet

Blir du syk har du selvfølgelig rett på sykemelding som alle andre. Men det en viss tid du må ha vært i srbeid før du har rett på sykepenger. Det finner du på nav sine sider.

Skrevet

Du har rett på sykemelding. Men hør på fagpersoner. :)

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Jeg var hos en ukjent lege i dag og han sa at jeg ikke virket psykotisk. Han trodde allikevel at jeg kommer til å bli det innen en uke. Men der tar han feil. Jeg har nemlig aldri vært psykotisk. Men jeg syns legen var kjempesnill. Og hun personalet som fulgte meg kjente meg nesten ikke så hun kunne ikke forklare noe. Det syns legen var litt dumt.

Endret av Blomsterfluen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...