Gå til innhold

Seponering.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Skal trappe ned fra 40 mg cipralex. Er på 35 mg nå. Har gått på de i tre mnd. Skal slutte på de pga mye bivirkninger. Min psykriater sa jeg kunne gå fra 40-30 på fire dager å så fra 30-20 på fire dager. Burde jeg ikke bruke lengre tid?

Skrevet

Hei. Skal trappe ned fra 40 mg cipralex. Er på 35 mg nå. Har gått på de i tre mnd. Skal slutte på de pga mye bivirkninger. Min psykriater sa jeg kunne gå fra 40-30 på fire dager å så fra 30-20 på fire dager. Burde jeg ikke bruke lengre tid?

Ja, bruk lenger tid. Selv brukte jeg (ikke mist motet) 10 mnd på å seponere for å slippe abstinenser.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det raskeste du skal redusere er 10 mg (25% av utgangsdosen) per måned.

AnonymBruker
Skrevet

OK. Trodde jeg måtte bruke så lang tid hvis jeg hadde gått på de et år. Da vil det si jeg må bruke tre mnd nå da like lenge som jeg har brukt de?

Anonymous poster hash: e9d68...f83

AnonymBruker
Skrevet

Ja, bruk lenger tid. Selv brukte jeg (ikke mist motet) 10 mnd på å seponere for å slippe abstinenser.

Hvor lenge hadde du gått på de da?

Anonymous poster hash: e9d68...f83

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...