Gjest Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 Skrevet 6. mars 2014 Når man seponerer et antidepresiva 25% av utgangsdose dvs tre mnd. Gjelder det uansett hvor lenge man har brukt det? Et år kontra tre-fire-fem mnd? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 Skrevet 6. mars 2014 Når man seponerer et antidepresiva 25% av utgangsdose dvs tre mnd. Gjelder det uansett hvor lenge man har brukt det? Et år kontra tre-fire-fem mnd?synes dette er litt vanskelig å skjønne. Noen svar?Anonymous poster hash: 75007...9ad 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. mars 2014 Skrevet 6. mars 2014 Forutsatt gjennomført vellykket depresjonsbehandling anbefales en nedtrapping over 3 mnd med 25% av utgangsdosen per mnd. Korrekt depresjonsbehandling er minimum 6 mnd etter at depresjonen er forsvunnet, eller totalt ca et års behandling. Tre måneders behandling er ingen korrekt/anbefalt behandling, og nedtrapping skal ikke starte så tidlig. Hvis en skal slutte grunnet totalt manglende effekt, trenger en ikke trappe ned. Hvis en skal slutte kun pga bivirkninger, må alvorlighetsgraden av bivirkningene bestemme nedtrappingstempoet, men her også er det gunstigst for effekten at en trapper langsomt ned. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 Skrevet 6. mars 2014 Det har gått ganske greit ved doseøkning litt lite matlyst å økt angst har jeg hatt. Men det var da jeg økte fra 35-40 at jeg blei så grusomt dårlig. Kanskje jeg økte litt fort? Er nede på 35 mg nå men fremdeles veldig kvalm etter 10 dager. Psykriater ville jeg skulle slutte på cipralex fordi han ga aldri mer en 20 mg. Derfor må jeg trappe ned å håper virkelig kvalmen gir seg nå snart. Tar sobril for å hjelpe litt på kvalmen. Får neste ikke i meg mat. Anonymous poster hash: 75007...9ad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 Skrevet 6. mars 2014 Det har gått ganske greit ved doseøkning litt lite matlyst å økt angst har jeg hatt. Men det var da jeg økte fra 35-40 at jeg blei så grusomt dårlig. Kanskje jeg økte litt fort? Er nede på 35 mg nå men fremdeles veldig kvalm etter 10 dager. Psykriater ville jeg skulle slutte på cipralex fordi han ga aldri mer en 20 mg. Derfor må jeg trappe ned å håper virkelig kvalmen gir seg nå snart. Tar sobril for å hjelpe litt på kvalmen. Får neste ikke i meg mat. Anonymous poster hash: 75007...9ad håper på svarAnonymous poster hash: 75007...9ad 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.