Gå til innhold

NHD Kan jeg dø av å slutte på abilify?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Mamma sier jeg dør og får hjerneskade av brå abilify seponering, og hun sa at psykiateren sa til oss at man kan dø av å slutte på dem brått men det kan ikke jeg huske. Er det sant at man dør av å slutte på abilify 10 mg?

Endret av Blomsterfluen
psychotique
Skrevet

Det tviler jeg sterkt på, uten at jeg skal si noe helt sikkert.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Mamma sier at jeg blir tvangsinlagt med deposprøyte selvom jeg ikke er blitt syk. Er det lov?

psychotique
Skrevet

Du må fylle flere kriterier for å bli tvangsinnlagt og tvangsbehandlet. Jeg kan ikke de eksakt kriteriene, men vet at en av de må være at man har en alvorlig sinnslidelse. NHD kan vel gi deg de eksakt kriteriene :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du dør ikke av å slutte med Abilify.

Hvis tidligere erfaring viser at du raskt blir psykotisk når du slutter med antipsykotika, kan du tvangsinnlegges for forebyggende behandling. En trenger ikke å vente til du får et skikkelig psykotisk tilbakefall.

Blomsterfluen
Skrevet

Du dør ikke av å slutte med Abilify.Hvis tidligere erfaring viser at du raskt blir psykotisk når du slutter med antipsykotika, kan du tvangsinnlegges for forebyggende behandling. En trenger ikke å vente til du får et skikkelig psykotisk tilbakefall.

Ok. Men jeg hadde ikke psykose da jeg ble innlagt tror jeg, jeg hadde bare litt vrangforestillinger som de kalte det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...