Gå til innhold

Mamma sier at hun hater meg etter det jeg gjorde.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du sa du hadde prøvd å slutte 3 ganger tidliger. Hva skjedde som gjorde at du måtte begynne på antidepressiva igjen?

Jeg fikk tvangstanker og psykose med vrangforestillinger. Men jeg har nå gått i 2 uker uten medisiner og jeg har ingen vrangforestillinger nå.

Anonymous poster hash: 15229...d62

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• fineline

6

• Kitina

2

• Hed22

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg fikk tvangstanker og psykose med vrangforestillinger. Men jeg har nå gått i 2 uker uten medisiner og jeg har ingen vrangforestillinger nå.

Ønsker du å fortsette uten medisiner til du blir syk igjen, eller vil du ta medisiner for å forebygge å bli syk, så både du og dine nærmeste blir spart for det, og vil ha det mye bedre?

Risikoen for at du blir syk igjen uten medisiner tror jeg er veldig stor,  men det er NHD som best vet hvor stor risikoen er.  Det er nok det de som behandler deg også vet, og derfor ønsker at du skal fortsette på medisinene selv om du har vært bra uten i 2 uker.  Jeg tror du gjør best med å samarbeide.  De som behandler deg ønsker det beste for deg.

Skrevet

Du har kanskje ikke vrangforestillinger, men noen ganske merkverdige forestillinger, som f.eks. begrunnelsen din om at du likte å høre på opptak av pustelydene dine når du sov og derfor sluttet på medisiner. Siden du bor i omsorgsbolig, så er sannsynligvis funksjonsnivået ditt ganske redusert i forhold til hva som er vanlig for andre voksne mennesker på din alder.

Det er sannsynligvis utrolig frustrerende for både dine familie og de ansatte i boligen at du insisterer på å ta valg som etter all sannsynlighet vil medføre at du kommer til å fungere dårligere. Jeg vet ikke om du har vært på jobb de siste ukene, men du kommer neppe til å klare å være på arbeidsplassen fremover dersom dine symptomer igjen øker. Kanskje må du også igjen legges inn på sykehus for å bli litt bedre igjen. Alt du skriver om her på dol for tiden handler om medisiner, symptomer, din mors reaksjon på dine valg og hva personalet på boligen mener om både medisiner og ulike symptomer.

For meg virker det litt trist at du og de som skal hjelpe deg ikke i stedet kan bruke tid på å finne ut hvordan du kan ha en god hverdag med meningsfylt aktivitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...