Gå til innhold

Å bruke dol konstruktivt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i kveld tenkt mye på en setning jeg fikk tidligere i dag, om å bruke dol til noe konstruktivt. Har for så vidt ikke tenkt at jeg har gjort det selv, men etter å ha bladd litt i mine egne tråder fra den siste tiden så ser jeg jo at det har vært en endring av tenkemåte og innhold fra min side.

Som noen av dere sikkert har fått med dere har jeg litt problemer med å ta utfordringer, jeg har derfor en liten plan om å bruke dol mer aktivt, nettopp til å ta noen utfordringer. Jeg har vært her inne i noen år nå, stort sett så leser jeg andres tråder om temaer jeg kjenner meg igjen i/er opptatt av, men innimellom har jeg også startet tråder selv. De periodene jeg har skrevet selv har stort sett vært når jeg har hatt det vanskelig og vært veldig fortvilet og det har tydeligvis fungert for jeg er da her enda, bokstavelig talt. ^_^ 

Før omleggingen skrev jeg under forskjellige nick, men etter det har jeg kun skrevet som Anonym Bruker. På en måte har det vært for at ingen skal kjenne meg igjen i RL, men har etter hvert innsett at om noen skal kjenne meg igjen, så må det være de jeg har vært i kontakt med av helsepersonell (for ingen andre vet så mye om meg) og de vet jo hvordan jeg har det uansett. Jeg har derfor bestemt meg for at jeg (en dag i nær fremtid) skal begynne å signere med fast nick. :ph34r: 

Jeg ønsker å gjøre det fordi det er noe jeg konstant har unngått av frykt for å bli gjenkjent, fordi jeg har tenkt tanken før og ikke gjennomført det og fordi jeg på en måte ikke har villet «stå inne» for alt jeg har skrevet om her inne (dvs. innlegg jeg har startet når jeg har vært som mest fortvilt, i ettertid er de «vonde å lese» og jeg skammer meg over det jeg har skrevet). Regner ikke med at dere forstår hvordan jeg tenker, men det er heller ikke poenget mitt med dette innlegget. Det jeg vil frem til er at jeg ønsker å bruke dol til å ta noen utfordringer, blant annet ved «å bli gjenkjent» her inne og i form av å tydeliggjøre meg selv som person.  Det kan sikkert virke som en bagatell for noen, men for meg er dette noe jeg strever med.

PS! Ja jeg er klar over at jeg fremdeles signerer med AB, men jeg er ikke helt klar enda - må forberede meg litt mentalt først… :unsure: 

Anonymous poster hash: 1f99d...43d

psychotique
Skrevet

Synes det høres ut som en veldig god ide! Jeg heier på deg :)

Skrevet

Jeg synes det er en svært god ide at du begynner å skrive mest mulig under et fast nick. Du har egentlig startet med noe som ligner de siste ukene, du skriver med en gjenkjennbar skrifttype som skiller seg fra den flertallet her inne bruker. Dermed har det blitt lettere å kjenne deg igjen, og du har også vist deg selv mer frem gjennom å gjenta noen sentrale temaer flere ganger. Alt dette synes jeg viser at du forsøker å "stå frem"  og bli mer tydelig enn før.

Jeg tror ikke at fremgang er noe som er rettlinjet, dvs. jeg tror ikke at det at du klarer å ta utfordringer en dag er ensbetydende med at du klarer å være like tøff dagen etter. Men det at det kan virke som om du begynner å tenke at det er en målsetning for deg å bli mindre unnvikende og tåle mer ubehag, synes jeg er flott :-)

Skrevet

Jeg synes det er en svært god ide at du begynner å skrive mest mulig under et fast nick. Du har egentlig startet med noe som ligner de siste ukene, du skriver med en gjenkjennbar skrifttype som skiller seg fra den flertallet her inne bruker. Dermed har det blitt lettere å kjenne deg igjen, og du har også vist deg selv mer frem gjennom å gjenta noen sentrale temaer flere ganger. Alt dette synes jeg viser at du forsøker å "stå frem"  og bli mer tydelig enn før.

Jeg tror ikke at fremgang er noe som er rettlinjet, dvs. jeg tror ikke at det at du klarer å ta utfordringer en dag er ensbetydende med at du klarer å være like tøff dagen etter. Men det at det kan virke som om du begynner å tenke at det er en målsetning for deg å bli mindre unnvikende og tåle mer ubehag, synes jeg er flott :-)

Helt enig med du :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som en veldig god ide! Jeg heier på deg :)

Tusen takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med du :)

Tusen takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært klar over at jeg kan kjennes igjen på grunn av det jeg skriver mye om for tiden, men at jeg bruker en annen skrifttype har jeg ikke tenkt over engang. Grunnen er nok at jeg ofte skriver i Word på forhånd fordi jeg bruker litt til på å skrive, pluss at jeg ofte "korrigerer" det jeg skriver en gang eller to før jeg publiserer det (har ikke funnet ut hvordan jeg redigerer egne innlegg her inne innen "tidsfristen" går ut). :P  

Har vel funnet ut at å unnvike alt ubehag er ganske sentralt i de fleste av mine problemer, det vil si at det er ofte slik jeg "beskytter meg selv", selv om det kanskje ikke er mest hensiktsmessig på sikt. Det vil vel gå litt opp og ned, det er vel naturlig - det som er verst er ikke at jeg ikke klarer alt jeg ønsker i det tempoet jeg helst vil ha, men det er når jeg mister alt håp og tro på at det er mulig å få det bedre at jeg sliter mest... Blir veldig fort dratt dypere ned av mine egne tanker, spesielt i stille perioder som for eksempel om nettene når jeg ikke får sove at "grublingen tar litt av" og jeg føler jeg mister kontrollen. :(   

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...