Gå til innhold

Jeg hørte en fjern motsiende stemme i dag.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg vet den ikke var ekte. Jeg hørte den bare en gang. Den sa "nei det er det ikke". Den sa det bare en gang. Når jeg vet at den ikke var ekte, da er jeg vel ikke syk? En natt for 2 dager siden hørte jeg musikk som ikke egentlig var der på soverommet. Håper ikke jeg får kjeft, jeg trenger bare å vite om det å høre lyder som man vet ikke er der er å være syk.

Skrevet

Det er veldig bra at du skjønner at stemmene ikke er ekte, det er ett tegn på at du ikke er altfor syk. Men, når det er sagt, så vil ikke friske mennesker verken høre sånne stemmer eller musikk som ikke er der. Så tenk litt på den.

stjernestøv
Skrevet

Jeg vet den ikke var ekte. Jeg hørte den bare en gang. Den sa "nei det er det ikke". Den sa det bare en gang. Når jeg vet at den ikke var ekte, da er jeg vel ikke syk? En natt for 2 dager siden hørte jeg musikk som ikke egentlig var der på soverommet. Håper ikke jeg får kjeft, jeg trenger bare å vite om det å høre lyder som man vet ikke er der er å være syk.

Da har du jo selvinnsikt når du vet det ikke er ekte, men skremmende er det vel?

Jeg klarer det ikke lenger så jeg tar seroquel, det er tydeligvis verst om nettene hos meg. Hører du ting om dagen og? Da bør du iallefall ta medisinen din.

Blomsterfluen
Skrevet

Det er veldig bra at du skjønner at stemmene ikke er ekte, det er ett tegn på at du ikke er altfor syk. Men, når det er sagt, så vil ikke friske mennesker verken høre sånne stemmer eller musikk som ikke er der. Så tenk litt på den.

Ok. Så det er ikke psykose?

Blomsterfluen
Skrevet

Da har du jo selvinnsikt når du vet det ikke er ekte, men skremmende er det vel?

Jeg klarer det ikke lenger så jeg tar seroquel, det er tydeligvis verst om nettene hos meg. Hører du ting om dagen og? Da bør du iallefall ta medisinen din.

Jeg hørte en fjern stemme i dag men bare i dag en gang.

stjernestøv
Skrevet

Jeg hørte en fjern stemme i dag men bare i dag en gang.

Jeg tror det er nær psykose som kan utvikle seg hvis du ikke tar medisin.

Blomsterfluen
Skrevet

Saken er den at før jeg gikk på piller hørte jeg aldri stemmer.

psychotique
Skrevet

Saken er den at før jeg gikk på piller hørte jeg aldri stemmer.

Da burde du vurdere å begynne på medisinene dine igjen.

Blomsterfluen
Skrevet

Da burde du vurdere å begynne på medisinene dine igjen.

Ok. Hviss det kommer flere stemmer så skal jeg begynne på medisinene igjen.

psychotique
Skrevet

Ok. Hviss det kommer flere stemmer så skal jeg begynne på medisinene igjen.

Det er bra :)

Skrevet

Ok. Så det er ikke psykose?

Det kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har noe greie på psykiske sykdommer, jeg har ikke så mye greie på fysiske sykdommer heller for den sakens skyld. Jeg har vært så heldig at jeg aldri vært syk, bortsett fra forkjølelse og influensa en sjelden gang.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg ringte å snakket med hjelpetelefonen mental helse i dag og personen der sa at man kan høre stemmer selvom man ikke er syk. Er det tull eller sant?

Skrevet

Jeg ringte å snakket med hjelpetelefonen mental helse i dag og personen der sa at man kan høre stemmer selvom man ikke er syk. Er det tull eller sant?

For meg høres det veldig rart ut, jeg har aldri hørt stemmer eller musikk som ikke er der, men som jeg sa lenger opp, dette har jeg egentglig lite greier på.

Men en psykisk frisk person tviler jeg på vil høre stemmer, i alle fall som oppfattes som veldig virkelige.

AnonymBruker
Skrevet

Er det helt heldig for deg å bruke dol og vgd på denne måten, med stadig kverning på alt som dukker opp i hodet ditt? Er det helt heldig for deg å bruke så mye tid på å kjenne etter hele tiden? Jeg tror du ville hatt godt av å fokusere på noe annet enn å lete etter spyke tanker og symptomer...

Anonymous poster hash: 7ca2e...b88
Blomsterfluen
Skrevet

Er det helt heldig for deg å bruke dol og vgd på denne måten, med stadig kverning på alt som dukker opp i hodet ditt? Er det helt heldig for deg å bruke så mye tid på å kjenne etter hele tiden? Jeg tror du ville hatt godt av å fokusere på noe annet enn å lete etter spyke tanker og symptomer... Anonymous poster hash: 7ca2e...b88

Jeg leter ikke, jeg kjenner ikke etter heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...