Gå til innhold

begynner jeg å bli gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt manisk psykose en gang. For en uke siden ble jeg utsatt for et overgrep av en type asiatisk utseende mann. Og nå ser jeg asiatiske gutter OVERALT. Det kryr av dem. Plutselig dukker de opp. En etter en eller i store grupper. Blir jeg psykotisk?

Anonym2929291
Skrevet

Jeg har hatt manisk psykose en gang. For en uke siden ble jeg utsatt for et overgrep av en type asiatisk utseende mann. Og nå ser jeg asiatiske gutter OVERALT. Det kryr av dem. Plutselig dukker de opp. En etter en eller i store grupper. Blir jeg psykotisk?

Jeg har ikke noe faglig bakgrunn for å svare deg! Men jeg tror ikke det er unormalt å bli ekstra sensitiv n

AnonymBruker
Skrevet

Beklager! Skjedde noe merkelig med svaret mitt i stad! Begynner på nytt:

Jeg kan desverre ikke svare på om du er psykotisk!Men jeg tror ikke det er unormalt å bli ekstra nervøs overfor mennesker som minner om den som overgrep deg! Men det virker som om dette er veldig vanskelig for deg, så jeg syns du bør ta det opp med legen din! H*n kan henvise deg til noen du kan snakke med! Er ikke lett å takle en så traumatisk ting alene!

Anonymous poster hash: 29863...cc0

stjernestøv
Skrevet

Ikke psykotisk men en normal reaksjon, det er som når man er gravid og ser mangeandre gravide. Du ser hva som opptar ditt sinn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er i hvert fall nok til at du bør ta kontakt med din faste behandler.

FjellOgDalar
Skrevet

Dette er vel heller symptomer på posttramatisk stress (PTSD). Svært ubehagelig, men du blir ikke gal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...