Jente_1992 Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Hei. Jeg lurte på hvor grensene er på medikamentbruk og bilkjøring. Hørt at det har kommet noen nye regler, men få har et klart svar å gi meg. Jeg ønsker å ta billappen, men gidder ikke ta kjøretimer og slikt hvis jeg ikke får lappen når jeg er ferdig. Jeg står fast på: Morgen: 200 mg quetiapin (seruquel) 16.00: 75 mg truxal kveld: 300 mg quetiain, 50 mg nozinan og 30 mg tolvon. Med vennlig hilsen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Dette står i papiret i pilleesken! Anonymous poster hash: 4b913...33e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Etter de nye reglene er det ingen klare regler for disse medisinene.Det er en samlet vurdering av sykdommen og medisinvirkningen som avgjør om du kan kjøre bil eller ikke. En slik vurdering får du hos den psykiateren som har gitt deg medisinen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Etter de nye reglene er det ingen klare regler for disse medisinene.Det er en samlet vurdering av sykdommen og medisinvirkningen som avgjør om du kan kjøre bil eller ikke. En slik vurdering får du hos den psykiateren som har gitt deg medisinen. Kan man kjøre etter å ha tatt 2x 10mg sobril før flyreise? (etter 3 timer)Anonymous poster hash: bab21...411 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Kan man kjøre etter å ha tatt 2x 10mg sobril før flyreise? (etter 3 timer)Anonymous poster hash: bab21...411 Ja, hvis du føler deg opplagt.Alle bilførere skal ta en egenvurdering av seg selv før hver eneste biltur. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 Skrevet 11. mars 2014 Ja, hvis du føler deg opplagt. Alle bilførere skal ta en egenvurdering av seg selv før hver eneste biltur. Jeg føler meg opplagt - men ifølge psykiater var det helt håpløst? Han synes det også er dumt å ta sobril før flyreiser og ikke gå på flyskrekkkurs.. Anonymous poster hash: bab21...411 0 Siter
Gjest Skrevet 11. mars 2014 Skrevet 11. mars 2014 Jeg føler meg opplagt - men ifølge psykiater var det helt håpløst? Han synes det også er dumt å ta sobril før flyreiser og ikke gå på flyskrekkkurs.. Anonymous poster hash: bab21...411 Jeg kan ikke se problemet hvis du skulle ta en sobril før en flyreise hvis du bare flyr en gang iblandt. Flyr du ofte kan det være greit med et flyskrekkurs. Jeg har kjørt mye med 15 mg sobril. Men jeg har unngått å ta 15 X 2 når jeg skal kjøre. Ellers vil jeg anbefale deg å holde deg til et minst mulig forbruk. En ting er at du lett blir avhengig av de, men de har også en tendens til å avta i virkning etter en tids bruk. 0 Siter
Livva Skrevet 12. mars 2014 Skrevet 12. mars 2014 jeg fikk beskjed av fastlegen min at jeg måtte vente 12 timer før jeg kjører hvis jeg tar 15 mg Sobril, og tar jeg 25 mg eller 2x 15 mg innen kort tid, så må jeg vente 20-22 timer før jeg kjører. Jeg føler meg aldri påvirket dagen etter å ha tatt 25 mg sobril. Men pga at fastlegen sa at hvis man blir stoppet i en politikontroll,så kan de faktisk sjekke om man har slike medisiner i kroppen. Og jeg har helt angst for å miste lappen, for jeg er avhengig av bil der jeg bor. Fordelen er jo at jeg da bruker mindre Sobril, bakdelen er at jeg blir veldig sliten av mye angst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.