Gå til innhold

Er dette rart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat begynt å gå til en mannlig psykolog for rmett par mnd siden. Har kanskje vært der fem ganger. Var ganske usikker på å skulle snakke med en mann, for er ikke vant med det, men syns det gikk fint. Jeg er ei jente på 20 og vil tippe behandleren min er ca 60!

Snakket mye om at jeg følte meg ensom i dag! Har ikke noen jeg kan kalle nære venner, er heller bekjente. Jeg har heller aldri vært i noe forhold, og det gjør meg veldig usikker. Vi snakket om dette og plutselig sier behandleren min at hvis han hadde vært 40 år yngre kunne han ha slått seg sammen med meg... Jeg syns dette var veldig rart! Eller er det bare meg? Han sa ikke noe mer om det og jeg kom ikke med noe svar (hva skulle jeg svare?). Jeg syns dette var veldig ubehagelig og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta det!

Er det min skyld? La jeg opp til det når jeg snakket om ensomhet og forhold? Var vanskelig for meg å snakke om det til behandleren min fra før av! Nå vil jeg nok aldri ta det opp igjen!

Ble veldig usikker av dette, så håper jeg får svar!

Anonymous poster hash: 25dbc...051

PandaAmanda
Skrevet

Ja, jeg syns dette var rart og veldig lite profesjonelt. Skjønner godt at du blir usikker.

Din skyld er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å tenke sånn at han kanskje bare ville trøste meg siden jeg var lei meg.... Men syns allikevel dette var ubehagelig! Prøver å tenke gjennom samtalen og se om jeg har sagt noe som kan misforstås, men tror ikke det! Tror ikke han nødvendigvis mente så mye med det, men vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg til neste time!

psychotique
Skrevet

Kanskje det var et dårlig forsøk på å trøste deg og gi deg litt selvtillit?

P.S. Jeg er også 20 og har aldri vært i et seriøst forhold. Er ikke noe gale eller rart med det :)

Skrevet

Har akkurat begynt å gå til en mannlig psykolog for rmett par mnd siden. Har kanskje vært der fem ganger. Var ganske usikker på å skulle snakke med en mann, for er ikke vant med det, men syns det gikk fint. Jeg er ei jente på 20 og vil tippe behandleren min er ca 60!

Snakket mye om at jeg følte meg ensom i dag! Har ikke noen jeg kan kalle nære venner, er heller bekjente. Jeg har heller aldri vært i noe forhold, og det gjør meg veldig usikker. Vi snakket om dette og plutselig sier behandleren min at hvis han hadde vært 40 år yngre kunne han ha slått seg sammen med meg... Jeg syns dette var veldig rart! Eller er det bare meg? Han sa ikke noe mer om det og jeg kom ikke med noe svar (hva skulle jeg svare?). Jeg syns dette var veldig ubehagelig og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta det!

Er det min skyld? La jeg opp til det når jeg snakket om ensomhet og forhold? Var vanskelig for meg å snakke om det til behandleren min fra før av! Nå vil jeg nok aldri ta det opp igjen!

Ble veldig usikker av dette, så håper jeg får svar!

Dette var over grensen for hva som er profesjonelt, jeg forstår du ble forvirret (og faktisk også skuffet). 

Behandlere tråkker i salaten akkurat som resten av oss, gi ham en sjanse til. Fortsetter han i samme "spor" dumper du han tvert og finner deg en dyktig og profesjonell behandler. Dette har ingenting med deg å gjøre. 

Anonym2929291
Skrevet

Ja jeg tenkte det var ett forsøk på trøst! Håper det! Tror som sagt ikke han mente noe alvorlig med det! Tror ikke han prøvde seg på meg! Men syns bare at det ble veldig ubehagelig å snakke med ham etterpå, og gruer meg til neste gang!

Skrevet

Ja jeg tenkte det var ett forsøk på trøst! Håper det! Tror som sagt ikke han mente noe alvorlig med det! Tror ikke han prøvde seg på meg! Men syns bare at det ble veldig ubehagelig å snakke med ham etterpå, og gruer meg til neste gang!

Det kan ha vært det, jeg synes det ble veldig "flåsete" og uprofesjonelt, jeg hadde reagert på dette selv og. Det kan bare være en slik idiotisk kommentar som renner ut av oss mennesker i blant, gi ham litt tid, men fortsetter ham i samme "stil" videre så nøler du ikke med å avslutte tvert. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette var over grensen for hva som er profesjonelt, jeg forstår du ble forvirret (og faktisk også skuffet).

Behandlere tråkker i salaten akkurat som resten av oss, gi ham en sjanse til. Fortsetter han i samme "spor" dumper du han tvert og finner deg en dyktig og profesjonell behandler. Dette har ingenting med deg å gjøre.

Jeg har satt opp en time til! Regner med han ikke mente det alvorlig, men gjorde meg ikke akkurat i bedre humør hvis det var å trøste han mente!

Jeg prøvde å snakke videre, for syns det blei så rart! Sa at jeg tenkte det også var greit å være alene når man sleit psykisk, for det er jo ganske belastende for partneren hvis den ene er deppa hele tiden. Da sa han at han ville dratt meg med ut og sett på positive ting. På det tidspunktet blei jeg enda mer usikker så fikk samtalen over på noe annet! KLEINT!

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha vært det, jeg synes det ble veldig "flåsete" og uprofesjonelt, jeg hadde reagert på dette selv og. Det kan bare være en slik idiotisk kommentar som renner ut av oss mennesker i blant, gi ham litt tid, men fortsetter ham i samme "stil" videre så nøler du ikke med å avslutte tvert.

Nei det største spørsmålet jeg fikk i hodet mitt var jo om jeg hadde lagt opp til dette selv? Var det unormalt at jeg snakket om dette til behandleren min? Jeg syns som sagt det var ubehagelig å snakke om dette emnet fra før av, men har bare slitt så mye med ensomhetsfølelse, så tenkte jeg måtte kaste meg ut i det og dele det med noen!

Skrevet

Nei det største spørsmålet jeg fikk i hodet mitt var jo om jeg hadde lagt opp til dette selv? Var det unormalt at jeg snakket om dette til behandleren min? Jeg syns som sagt det var ubehagelig å snakke om dette emnet fra før av, men har bare slitt så mye med ensomhetsfølelse, så tenkte jeg måtte kaste meg ut i det og dele det med noen!

Det er ingenting unormalt ved det du prater med din behandler om, ikke det minste, det er jo dette du skal prate med ham om. Han svarer deg helt (forferdelig) feil. Dette har ingenting med deg å gjøre, jeg hadde reagert selv. 

Om du ønsker å avbestille timen og heller finne deg en ny behandler så forstår jeg det, på samme tid kan dette bare være noen idiotiske kommentarer. Du kan selvsagt konfrontere ham med hvor ubehagelig du opplever det, jeg er egentlig fan av det, men jeg er usikker på om det er verdt det. Er du i tvil så dropper du timen og skaffer deg en ny, ikke kast bort verdifull tid på dårlig fagpersonell.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting unormalt ved det du prater med din behandler om, ikke det minste, det er jo dette du skal prate med ham om. Han svarer deg helt (forferdelig) feil. Dette har ingenting med deg å gjøre, jeg hadde reagert selv.

Om du ønsker å avbestille timen og heller finne deg en ny behandler så forstår jeg det, på samme tid kan dette bare være noen idiotiske kommentarer. Du kan selvsagt konfrontere ham med hvor ubehagelig du opplever det, jeg er egentlig fan av det, men jeg er usikker på om det er verdt det. Er du i tvil så dropper du timen og skaffer deg en ny, ikke kast bort verdifull tid på dårlig fagpersonell.

Jeg tror jeg skal prøve å være det hvertfall en gang til og se hvordan det går! Skal holde meg unna dette temaet for å si det sånn! Tror jeg skal prøve å se på det som en forsnakkelse og heller se saken an! Tror det bare blir mer ubehagelig å ta det opp om han overhode ikke mente noe med det!

Tusen takk for svar! Var vel mest usikker på om det hele var min skyld, så godt å høre at andre ikke syns det! :)

Skrevet

Jeg tror jeg skal prøve å være det hvertfall en gang til og se hvordan det går! Skal holde meg unna dette temaet for å si det sånn! Tror jeg skal prøve å se på det som en forsnakkelse og heller se saken an! Tror det bare blir mer ubehagelig å ta det opp om han overhode ikke mente noe med det!

Tusen takk for svar! Var vel mest usikker på om det hele var min skyld, så godt å høre at andre ikke syns det! :)

Det høres ut som en klok beslutning. Du kan bare parkere følelsen om at dette hadde noe med deg å gjøre/noe du sa/gjorde osv, dette sitter mellom hans ører(!). 

Krysser fingrene for deg, lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en klok beslutning. Du kan bare parkere følelsen om at dette hadde noe med deg å gjøre/noe du sa/gjorde osv, dette sitter mellom hans ører(!).

Krysser fingrene for deg, lykke til!

Tusen takk:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker dette nok var en uskyldig kommentar og ment som oppmuntring omkring dine tanker om å aldri oppleve et forhold. gi terapeuten din rom til å feile inni mellom. De er bare mennesker de også. Det du burde gjøre er å snakke med han om dette og fortelle hva du følte. Dine tolkninger av andre mennesker kan være et viktig element i din behandling.

Hilsen ei dame som også har mannlig behandler som til stadighet har gitt meg komplimenter for å hjelpe meg å bygge selvfølelse og anerkjenne mine gode sider. 

Anonymous poster hash: f6952...a49
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det var i beste fall litt klossete sagt.

Problemet med å vurdere slike utsagn på nett, er at selve ordlyden bare er en liten del av det som sies. Måten det sies på og kroppsspråket får en ikke med seg på nettet.

Hvis dette er/blir det eneste negative fra denne mannen om dette og tilsvarende tema, synes jeg du skal se på det kun som en litt klossete uttalelse. Hvis det derimot følges av flere lignende uttalelser, ville jeg vært mer betenkt.

AnonymBruker
Skrevet

En psykolog jeg gikk til sa ofte jeg var pen og attraktiv, han sluttet å si det etter jeg la på meg mange kilo..hahaha. Synes det var bra han sa det da han syntes jeg var pen, følte meg ikke pen. Du burde ta det som et kompliment.

Anonymous poster hash: a6b56...d4d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...