Gå til innhold

Lamictal

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei!

Jeg har for ca. en måneds tid siden startet på lamictal.

Jeg har nettopp lagt merke til at det står at tablettene er dispergerbare/tyggetabletter

Jeg startet på 100 mg i dag til morgen.

Jeg har til nå svelget tablettene hele, og nå lurer jeg på om dette er helt feil? Har det noe å si?

Og burde jeg fra nå av løse tablettene i vann?

Mvh,

Monica

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har for ca. en måneds tid siden startet på lamictal.

Jeg har nettopp lagt merke til at det står at tablettene er dispergerbare/tyggetabletter

Jeg startet på 100 mg i dag til morgen.

Jeg har til nå svelget tablettene hele, og nå lurer jeg på om dette er helt feil? Har det noe å si?

Og burde jeg fra nå av løse tablettene i vann?

Mvh,

Monica

Det er helt det samme om du tygger de eller svelger de hele. Trenger ikke løse de i vann.

Anonymous poster hash: 91f6c...ea2

Skrevet

Jeg har akkurat begynt på Lamictal. På min "startpakke" står det at tablettene enten kan tygges, svelges hele med vann eller oppløses i 1/2 dl vann. Det står ytterst på esken med medisinene - på baksiden. ;-)

Skrevet

Takk for svar.
Jeg har jo lagt merke til at de smaker godt, men jeg har egentlig ikke tenkt så mye mer over det! 
Fortsetter bare å svelge de hele, det er jo bare ekstra styr å løse de opp i vann da de verken er særlig store eller vanskelig å svelge.

Fiskemamma: Har du opplevd noen bivirkninger? Hva slags "tanker" har du gjort deg om medisinen? (Du trenger ikke svare, jeg er bare nysgjerrig på hvordan andre opplever å bruke Lamictal.)

Skrevet

Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger enda, var bare noe svimmel første dagen. Men jeg er nå på 1. Uke med 1 tabl på 25 mg pr dag. På onsdag skal jeg øke til 50 mg/2 tabl pr dag. Jeg har merket etter tabletten er tatt på morgenen føler jeg meg litt bedre ca de første 2 timene før jeg blir verre med topp på kveld, natt og morgen før tabl inntas.

Neella:

Hvordan funker de på deg? Har du bivirkninger?

Skrevet

Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger enda, var bare noe svimmel første dagen. Men jeg er nå på 1. Uke med 1 tabl på 25 mg pr dag. På onsdag skal jeg øke til 50 mg/2 tabl pr dag. Jeg har merket etter tabletten er tatt på morgenen føler jeg meg litt bedre ca de første 2 timene før jeg blir verre med topp på kveld, natt og morgen før tabl inntas.

Neella:

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Neella:

Jeg vet nesten ikke om jeg vet hva jeg skal definere som bivirkning/normalt. Da humøret og psyken min flukturerer veldig uansett. Men en positiv ting som jeg har merket meg, er at angsten er nesten helt forsvunnet. Og det er veldig fint. Jeg husker jeg sa til psykologen min at hvis jeg fortsetter å ha denne angsten, så er det ikke noe vits mer, for det orker jeg ikke, da er det ikke verdt det slitet det er å leve.

Så det er jo fint! Egentlig så har jeg vel hatt det ganske fint. Eneste jeg føler litt på er en indre uro (eller rastløshet) og ytre slapphet/trøtthet, som selvsagt virker litt i motsatt retning. Jeg har vært litt svimmel/ør i hodet/kvalm/vondt i magen når jeg tenker meg om... men det varte bare en dag, og jeg tror det var mye på grunn av stress rundt en spesiell situasjon. Det ble bedre med en gang "situasjonen" var over.

"Bare" på grunn av at angsten er nesten borte vil jeg fortsette på denne medisinen, jeg vet ikke om de virker på meg når det gjelder tilbakevendende depresjoner, det gjenstår vel å se. Men da må jeg vel vente en stund... 

Jeg har også merket at jeg blir "verre" på kvelden, og at det er best på morgenen etter jeg har tatt medisinen. Jeg trodde dette bare var placebo. Men når jeg skulle ta blodprøve før "morgenmedisin tas" merket jeg uro i kroppen som ble bedre etter jeg fikk tatt tabeletten.

Endret av neella

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...