Gå til innhold

Eupf og forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse - borderline, for ett halvt år siden.

Hører så mye om Eupf forhold, om at det er helt forferdelig for den friske parten osv... Er også mange sider på nett som gir råd til den som er sammen med en med diagnosen, men har ennå ikke funnet noen råd til de som sliter med diagnosen selv! Hva kan vi selv gjøre for å få ett forhold til å fungere? Er det i det hele tatt verd å forsøke, eller bør man heller holde seg enslig?

Anonymous poster hash: 77306...18e

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Husk at det andre (inkl partner) merker er din adferd - det du sier og det du gjør.

Følelsene er bare dine.

Hvis du har kontroll på din adferd, vil et forhold ha en sjanse til å lykkes. Hvis det derimot er et dårlig filter mellom følelser og adferd, vil nok de fleste partnere si takk for seg etter kortere eller lengre tid.

Skrevet

Jeg har fått diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse - borderline, for ett halvt år siden.

Hører så mye om Eupf forhold, om at det er helt forferdelig for den friske parten osv... Er også mange sider på nett som gir råd til den som er sammen med en med diagnosen, men har ennå ikke funnet noen råd til de som sliter med diagnosen selv! Hva kan vi selv gjøre for å få ett forhold til å fungere? Er det i det hele tatt verd å forsøke, eller bør man heller holde seg enslig?

Det finnes ikke et endelig svar på dette, det er individuelt. Det avhenger mye av innsikt, om du er villig til å jobbe (hardt) med å bli bedre -både i terapi men og (viktigst av alt) mellom timene.

Skrevet (endret)

Det er ikke lett for meg å si hvor vanskelig det er å å leve med ei med Eupf i forhold til  hva andre kan oppleve å erfare i samme situasjon. Så lenge du kan føle deg trygg for å kunne uttrykke dine smertelige følelser , så er du / dere kommet lang etter mine erfaringer.  

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...