AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 Skrevet 11. mars 2014 Jeg har fått diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse - borderline, for ett halvt år siden. Hører så mye om Eupf forhold, om at det er helt forferdelig for den friske parten osv... Er også mange sider på nett som gir råd til den som er sammen med en med diagnosen, men har ennå ikke funnet noen råd til de som sliter med diagnosen selv! Hva kan vi selv gjøre for å få ett forhold til å fungere? Er det i det hele tatt verd å forsøke, eller bør man heller holde seg enslig?Anonymous poster hash: 77306...18e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mars 2014 Skrevet 11. mars 2014 Husk at det andre (inkl partner) merker er din adferd - det du sier og det du gjør.Følelsene er bare dine.Hvis du har kontroll på din adferd, vil et forhold ha en sjanse til å lykkes. Hvis det derimot er et dårlig filter mellom følelser og adferd, vil nok de fleste partnere si takk for seg etter kortere eller lengre tid. 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. mars 2014 Skrevet 11. mars 2014 Jeg har fått diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse - borderline, for ett halvt år siden. Hører så mye om Eupf forhold, om at det er helt forferdelig for den friske parten osv... Er også mange sider på nett som gir råd til den som er sammen med en med diagnosen, men har ennå ikke funnet noen råd til de som sliter med diagnosen selv! Hva kan vi selv gjøre for å få ett forhold til å fungere? Er det i det hele tatt verd å forsøke, eller bør man heller holde seg enslig?Anonymous poster hash: 77306...18e Det finnes ikke et endelig svar på dette, det er individuelt. Det avhenger mye av innsikt, om du er villig til å jobbe (hardt) med å bli bedre -både i terapi men og (viktigst av alt) mellom timene. 0 Siter
FGT Skrevet 12. mars 2014 Skrevet 12. mars 2014 (endret) Jeg har fått diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse - borderline, for ett halvt år siden. Hører så mye om Eupf forhold, om at det er helt forferdelig for den friske parten osv... Er også mange sider på nett som gir råd til den som er sammen med en med diagnosen, men har ennå ikke funnet noen råd til de som sliter med diagnosen selv! Hva kan vi selv gjøre for å få ett forhold til å fungere? Er det i det hele tatt verd å forsøke, eller bør man heller holde seg enslig?Anonymous poster hash: 77306...18e Det er ikke lett for meg å si hvor vanskelig det er å å leve med ei med Eupf i forhold til hva andre kan oppleve å erfare i samme situasjon. Så lenge du kan føle deg trygg for å kunne uttrykke dine smertelige følelser , så er du / dere kommet lang etter mine erfaringer. Endret 12. mars 2014 av FGT 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.