Gå til innhold

Borgestadklinikken, noen som har erfaring derifra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på en skikkelig alkoholsmell etter å ha holdt meg unna en "god stund," dvs. egeninnsats. Men nå er jeg så langt nede at noe så enkelt som å velge bort alkoholen som eneste mål blir håpløst uten hjelp. Jeg ønsker denne hjelpen. Nylig har jeg fått en svært dyktig behandler ved polinikk for rus og avhengighet, men jeg føler nå at misbruket har tatt over livet mitt. Vært innom AA, men følte meg ikke hjemme der. Forsøkt medisiner, men med veldig beskjeden effekt (Selincro og Campral, tåler ikke Antabus). Alkoholproblemet mitt er sterkt forankret i PTSD-problematikk, vonde følelser jeg stadig strever med å takle. Både behandleren min ved pra og jeg vurderer en innleggelse ved Borgestadklinikken. Vet mange har fått god hjelp der, men samtidig vet jeg at de har en religiøs fundamentering. I seg selv er dette greit, men jeg ser ikke meg selv som regelrett kristen - tross pro på at det finnes en makt som rår over godt og vondt...

Så nå lurer jeg på om noen her har erfaring med Borgestadklinikken? Positivt? Negativt? Veier det ene opp for det andre? Er de flinke fagarbeidere (med tanke på å holde kontakt med de man allerede har relasjoner med i hjelpeapparatet lokalt), erfaring og tilnærming (jeg har alvorlig autoritetsangst)?

Jeg setter svært stor pris på en hver tilbakemelding - positiv som negativ.

Takk :)

Anonymous poster hash: b19e3...690
Skrevet

Jeg har gått på en skikkelig alkoholsmell etter å ha holdt meg unna en "god stund," dvs. egeninnsats. Men nå er jeg så langt nede at noe så enkelt som å velge bort alkoholen som eneste mål blir håpløst uten hjelp. Jeg ønsker denne hjelpen. Nylig har jeg fått en svært dyktig behandler ved polinikk for rus og avhengighet, men jeg føler nå at misbruket har tatt over livet mitt. Vært innom AA, men følte meg ikke hjemme der. Forsøkt medisiner, men med veldig beskjeden effekt (Selincro og Campral, tåler ikke Antabus). Alkoholproblemet mitt er sterkt forankret i PTSD-problematikk, vonde følelser jeg stadig strever med å takle. Både behandleren min ved pra og jeg vurderer en innleggelse ved Borgestadklinikken. Vet mange har fått god hjelp der, men samtidig vet jeg at de har en religiøs fundamentering. I seg selv er dette greit, men jeg ser ikke meg selv som regelrett kristen - tross pro på at det finnes en makt som rår over godt og vondt...

Så nå lurer jeg på om noen her har erfaring med Borgestadklinikken? Positivt? Negativt? Veier det ene opp for det andre? Er de flinke fagarbeidere (med tanke på å holde kontakt med de man allerede har relasjoner med i hjelpeapparatet lokalt), erfaring og tilnærming (jeg har alvorlig autoritetsangst)?

Jeg setter svært stor pris på en hver tilbakemelding - positiv som negativ.

Takk :)

Anonymous poster hash: b19e3...690

Jeg har god "second hand" erfaring med Borgestadklinikken. Kjenner til mange som har vært der (både i jobbsammenheng og privat), og tilbakemeldingene er stort sett positive. Borgestad har jo mange avdelinger / tilbud, og det er sikkert mulig å google resultater / måloppnåelse. Borgestad er kjent for å ha god forbindelse med ettervernstjenester. I min region har vi erfaring med at Borgestad har tett samarbeid med aktuelle instanser under oppholdet og det polikliniske tilbudet.

Det religiøse aspektet (Blå Kors) tror jeg ikke du skal bekymre deg for - det er ikke et tema i behandlinga. For en del år siden var det sentralt, og det blei arrangert andaktsstunder o.l. Slik er det ikke lenger.

Du kan lese meir her:

http://www.borgestadklinikken.no/84/om-oss

Jeg får ikke lasta ned linken "ideologisk plattform", men har som sagt aldri hørt at religion er et tema i behandlinga.

Anbefaler deg å ta imot tilbudet; klinikken har faglig tyngde og dyktige ansatte! Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...