Gå til innhold

Lystløgnere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndtere lystløgnere?

Er det slik at de lyger så mye at de tror det selv?

Personen virker oppriktig og forbauset og nekter på løgnene, men mange vet at det er løgn og kjenner sannheten. Har konfrontert personen flere ganger før med "Nå vet jeg at du lyger". Fått til svar da "Ja jeg gjør det". Men nå bygger løgnene seg opp og blir et eneste virr varr, har begynt å bare jatte med selv om jeg vet det er løgn. Han er sammen med en dame som også lyger, sammen er de dynamitt. Folk som kjenner til løgnene avslører dem, men hva med dem som blir lurt?

Det dreier seg om det meste, virker som de lyger fordi de liker det. Kan avsløre seg seg med å si det motsatte i en setning senere, de låner flere tusen av folk og betaler ikke tilbake. Sier en dato når pengene skal betales tilbake, men slik blir det ikke. De skylder masse penger nå, hva kan de de skylder penger gjøre? Gå til politiet?

Det er folk som tar avstand fra dem, og de forstår ikke hvorfor folk er så sure på dem. De snakker til meg om at det er trist at folk oppfører seg slik, men jeg kan jo forstå det. De liker å snakke om sine plager, som er mange og store. De syns fryktelig synd på seg selv og søker sympati av andre, de har fått god økonomisk hjelp fra nav. De bruker sine plager for alt det er verdt, og har mange krokodilletårer. Er det en sykdom å lyge?

Anonymous poster hash: 7c26d...f85
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en del av en antisosial personlighet.

Skrevet

Hvordan håndtere lystløgnere?

Man gjør to ting:

1. Man gjør alt man kan for å skygge banen.

2. Om man må være i nærheten innimellom: Man låner dem ikke penger.

påskelilje
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna slike folk, og absolutt ikke lånt dem penger. Er det forresten vanlig å låne ut penger? Ikke blant de jeg har rundt meg i alle fall.

Dersom du MÅ snakke med dem og du hører de lyver, hadde jeg nok innbitt fortsatt å poengtere "Nå lyver du, jeg kan ikke forholde meg til folk som lyver".

Skrevet

Er det forresten vanlig å låne ut penger? Ikke blant de jeg har rundt meg i alle fall.

Dersom du MÅ snakke med dem og du hører de lyver, hadde jeg nok innbitt fortsatt å poengtere "Nå lyver du, jeg kan ikke forholde meg til folk som lyver".

Ad utlån - helt ukjent i min krets også, men vi gjorde det mens vi studerte... Kanskje ts er yngre enn oss? ;)

Ellers, jeg ville faktisk ikke tatt på meg rollen som "avslører"/ irettesetter. Man vet aldri hvordan ustabile folk reagerer om de blir presset/ provosert så jeg ville bare lekt overhøringsleken og - om jeg måtte være i nærheten innimellom - jattet med uten særlig engasjement.

Men som også du sier - mitt hovedtiltak ville vært å skygge banen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...