Gå til innhold

Fungerer mindfullness for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som praktiserer det, føler dere at det hjelper?

Jeg har lest en del av Eckhart Tolle og det dreier seg omtrent om det samme, men jeg føler at jeg bare blir værende i en juksetilværelse. Det er fint når det røyner litt på, men når det virkelig røyner på hjelper kun medisiner. Da kan mindfullness bare gå og legge seg.

Det som derimot vekker meg til liv er å ha et godt mål. Noe å jobbe mot. Noe som krever innsats og vilje. Nå har jeg funnet et slikt godt mål som jeg ønsker å oppnå med hele meg. Det gir meg energi. Det krever penger som det meste annet, men jeg er flink til å spare og barbere ned de daglige utgiftene. Det er et lite, men oppnåelig mål. Føles herlig! Oppe i dette må jeg være forberedt på at hjernen slår krøll på seg og alt håp brister. Da får jeg ta det. Men jeg håper og tror at jeg ikke vil miste håpet av syne.

Det er også viktig å leve hver dag til fulle så lenge man er frisk nok til å gjøre det. De med fysiske sykdommer har jo også sine setbacks. Dessuten tror jeg alle føler at livet stikker kjepper i hjulene på en fra tid til annen.

Det er viktig å gi hver dag en mening og være takknemlig for det man har.

Hilsen en som tror hun går inn i en god periode og skal bli der en stund. Det forderer at hun for svarte f... holder orden på sitt medisinregime og gjør alt hun kan for å holde seg i form.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har brukt mindfullness litt ifbm mat, og det funker OK. Sikkert ikke det du var ute etter, men.

psychotique
Skrevet

Sengeposten på dpset jeg tilhører har av og til mindfulness. Jeg var med på det en gang og det var helt grusomt. Jeg hører jo stemmer og den dagen var det ille og de ble mer intense og hermet etter tankene mine. Det forsatte lenge etter vi var ferdige og jeg var ganske dårlig resten av dagen. Men jeg har tro på at mindfulness kan fungere bra for andre :)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hvis mindfullness handler om å være i nuet så er mitt liv mye mindfullness.

Men det er ikke lært, men medfødt.

Det gjør meg fortere ferdig med mange ting, og mindre bekymret, jeg er omgitt av gleder, og bekymringer er kortere og relattert til det rett foran meg. Ute av syne ute av sinn gjelder veldig for meg.

Hvis det er mindfullness, noe jeg tror etter at jeg en kveld så Trygdekontoret på NRK snakke om dette, så er mindfullness avslappende i forhold til livet.

Jeg hører selv stadig og over alt disse lyder som gjør meg, glad, de er alltid rundt meg, og jeg tenker nå det er en form for medfødt mindfulness. Men det er enda en ny tanke.

Jeg prøver imidlertid etter at jeg fikk diagnosen asperger syndrom ikke å stoppe opp av alle disse syn og lyder, men nå lurer jeg på om ikke nettopp de evnene er noe mange skulle hatt mer av.

Men det blir som med det meste en balanse er best.

Skrevet

Sengeposten på dpset jeg tilhører har av og til mindfulness. Jeg var med på det en gang og det var helt grusomt. Jeg hører jo stemmer og den dagen var det ille og de ble mer intense og hermet etter tankene mine. Det forsatte lenge etter vi var ferdige og jeg var ganske dårlig resten av dagen. Men jeg har tro på at mindfulness kan fungere bra for andre :)

Jeg skjønner. Det må ha vært en fæl opplevelse. Jeg vet det fungerer best på meg når jeg er frisk. Jeg har prøvd å meditere mens jeg har vært dårlig, men det nytter ikke. Jeg blir bare enda dårligere. Så jeg kan leve meg inn i hvordan du må ha følt deg.

Skrevet

[quote name="Madelenemie" post="3531350" timestamp="139497698

Hvis det er mindfullness, noe jeg tror etter at jeg en kveld så Trygdekontoret på NRK snakke om dette, så er mindfullness avslappende i forhold til livet.Ja, jeg tror noe av essensen er å få et mer avslappet forhold til livet. Å ikke ta sine egne tanker og følelser så seriøst med mindre det er nødvendig. Kunsten er å lære seg når man må ta tanker og følelser på alvor og når man bør la dem flyte forbi

Skrevet

Dette ble helt feil! Håper du klarer å lese svaret Madelenemie!

Madelenemie
Skrevet

Dette ble helt feil! Håper du klarer å lese svaret Madelenemie!

Hei!

Skjønte det:-D

Men da er jeg veldig mindfull og helt uten å vite det .-) før jeg så trygdekontoret:-)

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som praktiserer det, føler dere at det hjelper?

Jeg har lest en del av Eckhart Tolle og det dreier seg omtrent om det samme, men jeg føler at jeg bare blir værende i en juksetilværelse. Det er fint når det røyner litt på, men når det virkelig røyner på hjelper kun medisiner. Da kan mindfullness bare gå og legge seg.

Det som derimot vekker meg til liv er å ha et godt mål. Noe å jobbe mot. Noe som krever innsats og vilje. Nå har jeg funnet et slikt godt mål som jeg ønsker å oppnå med hele meg. Det gir meg energi. Det krever penger som det meste annet, men jeg er flink til å spare og barbere ned de daglige utgiftene. Det er et lite, men oppnåelig mål. Føles herlig! Oppe i dette må jeg være forberedt på at hjernen slår krøll på seg og alt håp brister. Da får jeg ta det. Men jeg håper og tror at jeg ikke vil miste håpet av syne.

Det er også viktig å leve hver dag til fulle så lenge man er frisk nok til å gjøre det. De med fysiske sykdommer har jo også sine setbacks. Dessuten tror jeg alle føler at livet stikker kjepper i hjulene på en fra tid til annen.

Det er viktig å gi hver dag en mening og være takknemlig for det man har.

Hilsen en som tror hun går inn i en god periode og skal bli der en stund. Det forderer at hun for svarte f... holder orden på sitt medisinregime og gjør alt hun kan for å holde seg i form.

For meg fungerer ikke mindfullness i det hele tatt, bare stress og kjenner enda bedre smerter.

Anonymous poster hash: e9125...095

Skrevet

For meg fungerer ikke mindfullness i det hele tatt, bare stress og kjenner enda bedre smerter.

Anonymous poster hash: e9125...095

Hvorfor er det sånn tror du?

psychotique
Skrevet

Jeg skjønner. Det må ha vært en fæl opplevelse. Jeg vet det fungerer best på meg når jeg er frisk. Jeg har prøvd å meditere mens jeg har vært dårlig, men det nytter ikke. Jeg blir bare enda dårligere. Så jeg kan leve meg inn i hvordan du må ha følt deg.

Ja jeg klarer ikke å meditere lengre. Jeg savner det veldig, jeg begynte å meditere allerede som barn. Men yoga går greit da jeg fokuserer på pusten og er konsentrert om det som skjer i kroppen osv. Anbefaler yoga hvis du ikke allerede praktiserer det :)

Skrevet

Ja jeg klarer ikke å meditere lengre. Jeg savner det veldig, jeg begynte å meditere allerede som barn. Men yoga går greit da jeg fokuserer på pusten og er konsentrert om det som skjer i kroppen osv. Anbefaler yoga hvis du ikke allerede praktiserer det :)

Jeg har prøvd meg på yoga mange ganger, men har aldri fått det til. Jeg er så forferdelig stiv og er alltid dårligst i klassen. På grunn av en feil i en hofte kan jeg ikke engang sitte i skredderstilling. Veldig trist for jeg er sikker på at yoga hadde vært den perfekte trening for meg.

Jeg tenker på å ta en privattime hos en lærer en gang, men det er dyrt. Det er noe jeg må spare til og akkurat nå sparer jeg til noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...