Gå til innhold

Hukommelse

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hva kommer dårlig hukommelse av?

Har hatt noen traumer i mitt liv, kan det svekke hukommelsen?

Ellers psykoseproblemer, kan det svekke hukommelsen?

Det er irriterende å huske så lite, er det noe som kan trene hukommelsen?

Den eneste fordelen er at jeg ikke husker filmer jeg har sett før, kan se dem om igjen. Som f.eks juging amy, så det når det gikk om kveldene men ser det om formiddagen nå. God serie :)

Har levd hele mitt liv i to dimensjoner, kan det ha noe med saken å gjøre?

Skrevet

Den eneste fordelen er at jeg ikke husker filmer jeg har sett før, kan se dem om igjen. Som f.eks juging amy, så det når det gikk om kveldene men ser det om formiddagen nå. God serie :)

Jeg har særdeles dårlig hukommelse, har flere "svarte perioder" og husker bare brokker av fortiden. Dette gjør at jeg blir usikker på min identitet, for jeg husker jo ikke fortiden min. Har lest at traumer kan føre til dette.

Skrevet

Hukommelsen min er blitt litt bedre etter at jeg begynte å bruke medisiner mot lavt stoffskifte igjen, men jeg synes ikke den er så mye å skryte av. Psykiateren min sier at jeg må "slå på hjernen min". Med det mener han følge med i nyhetene, løse kryssord, sudoku (eller hva det heter), lese en roman eller faglitteratur, gå ut og virkelig SE. Men han har vel egentlig ikke forklart meg hva den dårlige hukommelsen skyldes.

Gjentatte depresjoner og psykoser svekker hjernen tror jeg nhd har sagt. Vet ikke om traumer også kan lede til dårlig hukommelse.

Jeg er 100% uføretrygdet og jeg merker at det er lett for meg å synke hen i min egen bomullsverden. Det er en av ulempene ved å ikke jobbe. Jeg har begynt med en aktivitet hjemmefra for å våkne opp og føle at jeg er med jeg også. Foreløpig har jeg ikke fått noe bedre hukommelse av det.

Hva mener du med at du har levd i to dimensjoner?

stjernestøv
Skrevet

Jeg har særdeles dårlig hukommelse, har flere "svarte perioder" og husker bare brokker av fortiden. Dette gjør at jeg blir usikker på min identitet, for jeg husker jo ikke fortiden min. Har lest at traumer kan føre til dette.

Takk. Ja det fører jo til usikkerhet ang identitet, har gjort mye en ikke husker og kan tenke "virkelig"?

stjernestøv
Skrevet

Hukommelsen min er blitt litt bedre etter at jeg begynte å bruke medisiner mot lavt stoffskifte igjen, men jeg synes ikke den er så mye å skryte av. Psykiateren min sier at jeg må "slå på hjernen min". Med det mener han følge med i nyhetene, løse kryssord, sudoku (eller hva det heter), lese en roman eller faglitteratur, gå ut og virkelig SE. Men han har vel egentlig ikke forklart meg hva den dårlige hukommelsen skyldes.

Gjentatte depresjoner og psykoser svekker hjernen tror jeg nhd har sagt. Vet ikke om traumer også kan lede til dårlig hukommelse.

Jeg er 100% uføretrygdet og jeg merker at det er lett for meg å synke hen i min egen bomullsverden. Det er en av ulempene ved å ikke jobbe. Jeg har begynt med en aktivitet hjemmefra for å våkne opp og føle at jeg er med jeg også. Foreløpig har jeg ikke fått noe bedre hukommelse av det.

Hva mener du med at du har levd i to dimensjoner?

Takk for tipsene. For begynne å lese bøker igjen og gjøre kryssord, nei når en bare går hjemme blir det nok en bomullsverden som du skriver.

Andre vil vel si at en dimensjon er virkeligheten, og den andre var ikke virkelig....fantasiverden. Noen har jo fantasivenner som små f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...