Gå til innhold

redd for tvangsbehandlin

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg er blitt anbefalt av både psyk.behandler og fast lege å legge meg inn på dps.Men har ikke hatt lyst til det fordi legene på dps prøver å presse meg til å ta medisiner.

Jeg trenger bare å skifte miljø og få hvile litt, da jeg er helt utslitt.

Jeg har en psykoselidelse sier de, men jeg er ikke enig.Jeg hører stemmer og min behandler mener jeg har rare og besarre tanker.

Så spørsmålet mitt er , vis jeg legger meg frivillig inn gjennom fastlegen , kan legene på dpset da holde meg på tvangsparagraf?

Skrevet

Hvorfor er du så redd for medisiner?

Medisiner brukes jo bare hvis det er hensiktsmessig, dvs. hvis trenet helsepersonell mener at du vil få en bedre livskvalitet og funksjonsevne av å bruke medisiner.

Ved psykose er det jo ikke alltid nok å hvile ut, det kan være du trenger mer intensiv behandling. 

Jeg ville lagt meg inn frivillig og gjort som legene sier. Da blir jo hele problemstillingen rundt tvang borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...