Gjest Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Eg sliter veldig med negative tanker og tenker mye på å bare gi opp. Eg er mor til 2, og det er tanken på de som gjør at rg holder ut. Hater meg sjøl og livet mitt. Har en jobb eg ikke trives i og gråter mye. Min samboer og eg er så forskjellige at eg ikke føler eg kan snakke med han. Er ikke lykkelig i for holdet for tiden. Har også diagnosen Pcos og sliter med hårvekst og overvekt. Har vært sykemeldt i et år fram til 1.november i fjor. Men måtte tilbake i jobb når rettighetene mine tok slutt. Eg er ikke en lat person, men eg funker ikke i dagens samfunn. Er helt rådløs og trenger hjelp. Vet ikke hvem eg skal snakke med. Har bare lyst til å ha lyst til å leve. Har snakket med legen mon, men klarer ikke å si hvor gale eg egentlig har det. Er redd for at folk skal se på meg annerledes viss eg sier noe. Derfor har eg så og si ingen venner igjen. Er redd for å røpe meg, derfor ungår eg nesten alt sosialt og rører nesten ikke alkohol. Tilbake til jobben min. Eg jobber i barnehage og har funnet ut at eg er høysensitiv. Dårlig kombinasjon. Har ingen energi igjen etter endt arbeidsdag. Det vil si at eg bare ha lyst å ligge i sengen og gjøre ingenting. Ikke lett med 2 barn. De lider under dette. Elsker barna mine. Prøver å finne meg en ny jobb, men tanken på å måtte holde ut i månder til føles helt forferdelig. Eg avslutter nå. Som du vel skjønner trenger eg råd. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Du trenger i første omgang utredning, råd og behandling fra fastlegen din. Fastlegen kan imidlertid hjelpe deg lite eller ingenting om du ikke forteller sannheten om hvordan du har det. Det er således opp til deg å ta det første og avgjørende skrittet. Du må la fastlegen få vite nøyaktig hvordan du har det. Først da kan du få hjelp. 0 Siter
Maren79 Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Eg har gått runder med psykologer, men føler deråt hjelper meg lite. De vil ha et svar og det hir eg de. Lykkepillen fungerer også i perioder. Eg fikk ny lege som gjorde at eg måtte begynne på nytt og eg synes det er vanskelig å snakke med han. 0 Siter
ISW Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Eg har gått runder med psykologer, men føler deråt hjelper meg lite. De vil ha et svar og det hir eg de. Lykkepillen fungerer også i perioder. Eg fikk ny lege som gjorde at eg måtte begynne på nytt og eg synes det er vanskelig å snakke med han. Som NHD sier, første du bør gjøre er å ta kontakt med fastlegen din. Jeg blir veldig glad for å lese at du elsker barna dine og har lyst til å ha lyst til å leve. Det må du for alt i verden holde fast ved. Kan vel kanskje hende at du trenger noe mer enn bare samtaleterapi, siden du muligens har en ganske så tung depresjon. Det virker jo som om din manglende energi skaper mange av problemene dine, f.eks: "Jeg har ikke ork til å ta meg av barna mine, derfor er jeg en dårlig mor" "Jeg mestrer ikke jobben min, derfor er jeg unyttig" "Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, derfor er jeg fortvilet" "Jeg orker ikke å leve slik jeg skal, derfor liker jeg ikke livet mitt" Dette er jo helt naturlige "feilslutninger". Alternativt kan du tenke: "Jeg har en medisinsk tilstand som gjør at jeg ikke mestrer jobben min, derfor må jeg få den behandlet" osv. 0 Siter
Maren79 Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Takk for et godt svar. Eg skal til legen i dag pga noe annet, men skal prøve å vinkle det inn på dette. Men eg vet ikke hva han kan gjøre utenom å henvende meg til psykolog og gikk meg piller. Det er så mange psykiske og fysiske ting som må bedres. Eg vet at hadde eg fått bukt med hårveksten og gått ned noen kilo ville ha hjulpet. Men eg ha alltid hatt et anstrengt/avhengig forhold til mat. Og så kan han jo ikke hjelpe meg ang jobb. Har ikke rett på sykemelding. Er ikke vanlig med grinepauser på do iløpet av en arbeidsdag. 0 Siter
ISW Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Takk for et godt svar. Eg skal til legen i dag pga noe annet, men skal prøve å vinkle det inn på dette. Men eg vet ikke hva han kan gjøre utenom å henvende meg til psykolog og gikk meg piller. Det er så mange psykiske og fysiske ting som må bedres. Eg vet at hadde eg fått bukt med hårveksten og gått ned noen kilo ville ha hjulpet. Men eg ha alltid hatt et anstrengt/avhengig forhold til mat. Og så kan han jo ikke hjelpe meg ang jobb. Har ikke rett på sykemelding. Er ikke vanlig med grinepauser på do iløpet av en arbeidsdag. Man må jo begynne et sted. Jeg tenker at det viktigste nå er at du blir kvitt depresjonen din. Under en depresjon er det veldig vanskelig å jobbe med andre ting, være seg å prestere bedre på arbeid, bli frisk fra fysiske sykdommer, osv. Om det må medisiner til, så må det medisiner til. På samme måte som en antibiotikakur iblant må til for å bli kvitt en lungebetennelse, så må det iblant medisiner til for å bli kvitt en depresjon. Det viktige er jo at du blir helt kvitt dine depressive symptomer, at du ikke går og hangler med disse. 0 Siter
Maren79 Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Piller får det bli. Eg psyker meg opp til legen kl 12 i dag. Takk for du bryr deg. Det er godt å få det ut. Ofte lettere å åpne seg til folk en ikke skjenner. Er glad eg fant denne siden. 0 Siter
ISW Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Piller får det bli. Eg psyker meg opp til legen kl 12 i dag. Takk for du bryr deg. Det er godt å få det ut. Ofte lettere å åpne seg til folk en ikke skjenner. Er glad eg fant denne siden. Ønsker deg masse lykke til Hold oss gjerne oppdatert hvordan det går med deg! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Takk for et godt svar. Eg skal til legen i dag pga noe annet, men skal prøve å vinkle det inn på dette. Men eg vet ikke hva han kan gjøre utenom å henvende meg til psykolog og gikk meg piller. Det er så mange psykiske og fysiske ting som må bedres. Eg vet at hadde eg fått bukt med hårveksten og gått ned noen kilo ville ha hjulpet. Men eg ha alltid h Du kan ha rett til AAP. Anonymous poster hash: 1c845...bc2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Og så kan han jo ikke hjelpe meg ang jobb. Har ikke rett på sykemelding. Du kan ha rett til AAP. Anonymous poster hash: 1c845...bc2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Søkte AAP i fjor, men fikk avslag Lykke til hos legen. Håper du får sagt det du skal. Jeg vet alt om at det er vanskelig å si noe om det, men legen kan ikke vite noe om det før du sier noe om det. Anonymous poster hash: d16a9...e58 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Søkte AAP i fjor, men fikk avslag Da får du klage på vedtaket, og søke igjen. Anonymous poster hash: 1c845...bc2 0 Siter
ISW Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Da får du klage på vedtaket, og søke igjen. Anonymous poster hash: 1c845...bc2 Synes det er en lite løsningsorientert ting å gjøre. En 35 år gammel kvinne skal selvfølgelig være i en jobb hvor hun trives! Fokus må være å bli frisk og finne en jobb man trives i, ikke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Synes det er en lite løsningsorientert ting å gjøre. En 35 år gammel kvinne skal selvfølgelig være i en jobb hvor hun trives! Fokus må være å bli frisk og finne en jobb man trives i, ikke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd. Er det bare jobben som gjør at hun er dårlig da? Anonymous poster hash: 1c845...bc2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Synes det er en lite løsningsorientert ting å gjøre. En 35 år gammel kvinne skal selvfølgelig være i en jobb hvor hun trives! Fokus må være å bli frisk og finne en jobb man trives i, ikke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd. Nei, for slike slappfisker som går på AAP eller UT bør skytes, hva? Anonymous poster hash: 35757...a5b 0 Siter
ISW Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Nei, for slike slappfisker som går på AAP eller UT bør skytes, hva? Anonymous poster hash: 35757...a5b Noen som føler seg litt truffet her, eller? LØSNINGEN er ikke å være sykmeldt eller gå på AAP eller UT eller hva det måtte være. Løsningen er å bli frisk og arbeidsfør! Hvis alt er forsøkt og ingenting nytter er AAP/UT gode alternativer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Noen som føler seg litt truffet her, eller? Du er faen meg den mest irriterende snusfornuftige personen på dette forumet i DOLs lange historie. LØSNINGEN er ikke å være sykmeldt eller gå på AAP eller UT eller hva det måtte være. Løsningen er å bli frisk og arbeidsfør! Og løsningen kan være f.eks. å gå på AAP 50% i en periode under behandling. Anonymous poster hash: 35757...a5b 0 Siter
ISW Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Du er faen meg den mest irriterende snusfornuftige personen på dette forumet i DOLs lange historie. Anonymous poster hash: 35757...a5b Glad i deg også 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Må bare si jeg støtter issomethingwrong 100% her, og ønsker trådstarter lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.