Gå til innhold

NHD: seroquel spørsmål - glemt å ta medisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på seroquel i 6 uker, har hatt store bivirkninger i form av tretthet, konsentrasjonsproblemer og en generell følelse av å være i koma. Jeg har derfor trappet veldig gradvis opp i dose. Jeg begynte 2 uker på 50mg depot og gikk over til 100mg depot, etter avtale med lege er jeg fortsatt på 100mg, med plan om å ende opp i 2-300mg.

Problemet er at jeg glemte å ta seroquel en kveld, og følte meg så utrolig mye bedre at jeg med vilje har "glemt" å ta medisinen i 4 dager. Jeg vet det er feil, og uheldig, men det var så deilig å føle meg som megselv igjen.  Hva gjør jeg nå? Begynner jeg rett på 100mg eller må jeg begynne med 50mg igjen?

Anonymous poster hash: c5245...eb3
stjernestøv
Skrevet

Jeg har gått på seroquel i 6 uker, har hatt store bivirkninger i form av tretthet, konsentrasjonsproblemer og en generell følelse av å være i koma. Jeg har derfor trappet veldig gradvis opp i dose. Jeg begynte 2 uker på 50mg depot og gikk over til 100mg depot, etter avtale med lege er jeg fortsatt på 100mg, med plan om å ende opp i 2-300mg.

Problemet er at jeg glemte å ta seroquel en kveld, og følte meg så utrolig mye bedre at jeg med vilje har "glemt" å ta medisinen i 4 dager. Jeg vet det er feil, og uheldig, men det var så deilig å føle meg som megselv igjen.  Hva gjør jeg nå? Begynner jeg rett på 100mg eller må jeg begynne med 50mg igjen?

Hva tar du det for da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du begynner på 50 igjen, men kan øke til 100 allerede kvelden etter.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

(og takk for at du ikke påpekte hvor dumt det er å ikke ta medisinen)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

(og takk for at du ikke påpekte hvor dumt det er å ikke ta medisinen)

Hvorfor skal du ta medisiner som du føler deg dårlig av?  Jeg synes ikke det er noe dumt i det hele tatt å prøve noen dager for å finne ut hvordan du blir.  Hvis du føler deg bedre uten så synes jeg det er dumt å begynne igjen.  Jeg ville ta dette opp med fastlegen eller behandlende lege.  Hvordan sover du når du ikke tar medisinen?

Anonymous poster hash: 1f78c...c02

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De aller fleste som bruker den typen medisin vil føle seg langt bedre de første dagene de slutter med medisinen. Evt bivirkninger forsvinner raskt, men tilbakefallet av sykdommen kommer først etter uker eller måneder.

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste som bruker den typen medisin vil føle seg langt bedre de første dagene de slutter med medisinen. Evt bivirkninger forsvinner raskt, men tilbakefallet av sykdommen kommer først etter uker eller måneder.

Dette stemmer ikke med det jeg har blitt fortalt og lest meg til om.  Utenom det har ikke jeg tenkt å gi råd i forhold til medisiner.  Noen mennesker går på flere hundre milligram seroquel.  Ifølge dette må de da gå på det livet ut.  Gi alle en pille, to piller, flere piller og så blir alt så bra.

Psykologer har ikke medisinsk utdannelse og de er ofte i mot medisinering.  Kanskje fordi de ikke tjener noe ekstra på det.

Anonymous poster hash: 1f78c...c02

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...