Gå til innhold

Evig psykisk smerte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å være frisk? Jeg har vært psyk nesten så lenge jeg har levd. Så jeg vet ikke hvordan det er å være frisk. Jeg har diagnosen eupf. Men så sa behandler at jeg nå bare er i grenseland til å oppfylle kriteriene. Dvs at jeg er på vei ut av borderline-diagnosen, forhåpentligvis.

Men jeg er fortsatt nesten konstant deprimert. Og jeg får mine voldsomme panikkanfall fordi jeg har sosial angst. Jeg har fremdeles lite tillit til andre, selv om det så smått begynner å komme seg.

Så når skal jeg få det bra? Jeg har blitt såret og sveket mye i livet mitt. Mobbing og også en flere års overgrepshistorie. Hvordan lindre sårene? Hvorfor fortsatt denne psykiske smerten? Behandler sier at jeg kan fortsatt ha angst og depresjon. Men må jeg virkelig kave med dette hele livet, selv om jeg nå faktisk nesten har klart å jobbe meg ut av en borderline-diagnose?

Anonymous poster hash: c92c0...62a

Skrevet

Tror det er viktig å skille i begrepene.

Angst- og depresjonsfølelser er jo i en viss utstrekning normalfenomener. Vi vil alle oppleve å bli redde og nedstemte uten at det nødvendigvis er noe galt i det.

Diagnosene angst og depresjon er derimot ikke normalfenomener. Du vil aldri få noen garanti om å aldri få angst eller depresjon igjen, men håpet for deg er jo at du skal få jobbet deg gjennom problemene slik at du får lindret smerten du sliter med.

Håper det beste for deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er viktig å skille i begrepene.

Angst- og depresjonsfølelser er jo i en viss utstrekning normalfenomener. Vi vil alle oppleve å bli redde og nedstemte uten at det nødvendigvis er noe galt i det.

Diagnosene angst og depresjon er derimot ikke normalfenomener. Du vil aldri få noen garanti om å aldri få angst eller depresjon igjen, men håpet for deg er jo at du skal få jobbet deg gjennom problemene slik at du får lindret smerten du sliter med.

Håper det beste for deg :)

Takk for det og takk for svar :-)

Ja det er nok viktig å skille begrepene. Jeg bare håper at det kan bli til bare av og til i stedet for nesten hele tiden.

Anonymous poster hash: c92c0...62a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...