Gjest Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har en sønn som er 42 år som bruker 10 mg Cipralex som han har brukt i flere år. I en lengre periode har han brukt Cipraleks periodevis. Dette foregår ved at han plutselig kutter ut medisinen og holder opp noen dager eller uker hvoretter han tar medisin jevnlig i noen dager. Jeg er bekymret for hans helse, da han har hatt to tilfeller plutselig har svimt av. Ved et tilfelle falt han om mens han løp langs trafikkert vei i kulde. Heldigvis ble han oppdaget og kjørt til lege av forbipasserende. I tillegg merker jeg at han blir blir hissig og mistenksom når han varierer medisinbruken. Vi er både arbeidskolleger og driver friluftsliv i lag. Han er i god fysisk form, da han og konkurrerer på ski. Etter at han falt om ved vegen, var han til hjerteundersøkelse, og fikk konstatert at det var i orden. Nå sier han at han bruker Cipralex ved behov. Kan det være hans ustabile bruk av Cipralex som er årsak til nevnte problemer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mars 2014 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tror ikke at den ustabile bruken alene er årsak til problemene, men jeg er sikker på at det er en sterkt medvirkende faktor.Det er bedre at han slutter med Cipralex enn at han bruker den på denne meget uhensiktsmessige måte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.