Gå til innhold

Nektet behandler bytte

Anbefalte innlegg

psychotique
Skrevet

Er det lov å nekte en pasient å bytte behandler på en (åpen, frivillig) sengepost?

stjernestøv
Skrevet

Er det lov å nekte en pasient å bytte behandler på en (åpen, frivillig) sengepost?

Skulle ikke tro det var lov men jeg vet ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er lov.

En annen sak er hva som er riktig. Her må en blant annet se på din begrunnelse for å ønske bytte, og din historie. Har du ønsket mange bytter tidligere?

Dessuten må en se på de muligheter som foreligger. Ikke alltid har de andre kapasitet akkurat nå.

psychotique
Skrevet

Ja, det er lov.

En annen sak er hva som er riktig. Her må en blant annet se på din begrunnelse for å ønske bytte, og din historie. Har du ønsket mange bytter tidligere?

Dessuten må en se på de muligheter som foreligger. Ikke alltid har de andre kapasitet akkurat nå.

Jeg har aldri ønsket å bytte før. Jeg vil bytte fordi når jeg sist gang hadde han som behandler var jeg veldig missfornøyd. Jeg oppfattet han som frekk, misstroende og nedlatende. Jeg blir trigget av han (med tanke på selvskading, suicidale tanker, osv) og jeg har totalt mistet tilliten til han. Jeg mener at jeg har det bedre med en annen behandler hvor jeg føler jeg kan faktisk snakke om ting som er vanskelig. Med denne behandleren mener jeg at jeg kommer til å få det verre psykisk. Jeg vurderer å skrive meg ut for å beskytte meg selv hvis jeg ikke får byttet.

De mener at behandler bytte kommer ikke på tale og at jeg i fremtiden alltid kommer til å få den samme behandleren. Hver gang jeg spør hvorfor sier de bare at det er fordi de mener det er best sånn. De nekter å si noe mer enn det.

Har diagnosene depresjon, anoreksi og PTSD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...