Gå til innhold

Behandlingssenter med fokus på psykisk og fysisk helse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diagnosene depresjon og angst. Har forsøkt forskjellige kognitive behandlinger og medisiner, men får hele tiden tilbakefall. Har hatt disse utfordringene i 20 år. Jeg kunne tenke meg behandling på et senter der ikke bare psykisk helse er i fokus, men også fysisk helse. Som at man går turer, trener osv. Trenger et sted hvor det skjer litt og jeg ikke bare sitter på et rom og venter på å bli frisk. Hadde i tillegg vært dyr involvert som jeg kunne ta meg av, stelle og "snakke" med så hadde det vært perfekt;-). Er det noen som vet om en sånn plass? Offentlig eller privat? Føler 2 uker på en sånn plass hadde fått meg opp av driten og tilbake til livet. Å prate med en terapeut 1 gang i uken blir for lite for meg og har liten effekt.

Anonymous poster hash: 9f876...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Er forresten 35 år gammel. Ingen mann eller barn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I vårt område har vi "Frisklivssentraler" og "Friskgårder" som har tilbud av den typen du etterspør.

Jeg antar at slikt finnes i hele landet.

AnonymBruker
Skrevet

Catosenteret i Son, litt sør for Oslo. Kjempebra og veldig trivelig miljø. De bruker hund i behandlinga + samarbeider med gård som har hester.

Anonymous poster hash: f52b7...f49
AnonymBruker
Skrevet

Flott, takk for tipsene:-D

AnonymBruker
Skrevet

Bor forresten i Bergen, så hvis dere vet om en plass i dette området så hadde det vært fantastisk;-)

Skrevet

Jeg har diagnosene depresjon og angst. Har forsøkt forskjellige kognitive behandlinger og medisiner, men får hele tiden tilbakefall. Har hatt disse utfordringene i 20 år. Jeg kunne tenke meg behandling på et senter der ikke bare psykisk helse er i fokus, men også fysisk helse. Som at man går turer, trener osv. Trenger et sted hvor det skjer litt og jeg ikke bare sitter på et rom og venter på å bli frisk. Hadde i tillegg vært dyr involvert som jeg kunne ta meg av, stelle og "snakke" med så hadde det vært perfekt;-). Er det noen som vet om en sånn plass? Offentlig eller privat? Føler 2 uker på en sånn plass hadde fått meg opp av driten og tilbake til livet. Å prate med en terapeut 1 gang i uken blir for lite for meg og har liten effekt.

Er du i jobb? Det kan ha betydning for hvilke tilbud som er aktuelle.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er i full jobb. Er 30% sykmeldt akkurat nå. Skal begynne på et nav tiltak som heter raskere tilbake på mandag.

Skrevet

Det finnes mange rehabiliteringinstitusjoner rundt omkring i landet, men de er i første rekke orientert mot å hjelpe med somatiske helseplager. Kun noen få av dem som eksplisitt sier at de tar i mot mennesker som har angst og depresjon som hovedproblematikk.

Kanskje vil du lettest kunne få passende hjelp på et sted de tilbyr såkalt arbeidsrettet rehabilitering. Det virker som om man da er mindre opptatt av diagnose og mer opptatt av å bidra til god fungering i arbeidslivet. Jeg googlet for å finne et slikt tilbud i Bergensområdet og fant blant annet dette:

http://www.astveithelsesenter.no/Arbeidsrettet%20rehabilitering_Article_22.aspx

Kanskje vil du også kunne finne noe som passer for deg her under raskere tilbake-ordningen:

http://www.rkhr.no/framsida/pasient/

AnonymBruker
Skrevet

Flott, takk for gode forslag. Skal sjekke de ut:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...