Gå til innhold

UPF,bipolar eller noe annet? Zoloft 100 mg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter en lang periode med god søvn,sover meget dårlig i 2 netter.Forandringene kan ha årsak i for mye D-vitamin,for mye kaffe,eller at jeg har tatt for mye zoloft,over 100 mg per døgn,la oss si 150 mg 2-3 dager i uka.

Nå er kl 2.40,og jeg ble endelig litt trøtt.Skal også passe på å bare sove 5-6 timer,for å se om jeg kan få en bedre sammenhengende søvn etterhvert.

Kan mye sollys,og for mye D-vitamin forstyrre søvnen? Det har vært lite skyer de siste dagene og godt med sol.

Jeg har fått flere lange samtaler de siste 2 ukene,og depresjonen har tatt seg en pause.

En kombinasjon med mye kaffe,mye cola og mye sjokolade kan sikkert også spille inn.

Skal nå forsøke med 2-3 dager med lite,eller ingen kaffe,og mindre cola.

Jeg har også dårlig apetitt,og dropper ofte middag om jeg mellom kl 17 og 21 ikke blir sulten.Sen frokost og lunsj kan jo ha noe å si.

Noen forslag til hva man kan gjøre?

Skrevet

Hei! Kjempegodt å se at depresjonen er på retur!

For det første, du må slutte å "hoppe og sprette" i dosen Zoloft. Den er ment å tas i samme dose hver dag, og du kan ikke få noen plutselig bedring i humøret av å ta en større dose i ny og ne, snarere tvert imot (siden du da får denne "forverringen" som ofte kommer ved doseøkning). Du bør kanskje også få legen din til å sjekke om du virkelig tar rett dose (synes å huske at du er en røslig kar - og til sammenligning står jeg på 400 mg Zoloft, sier ikke at du må opp i dose men lurt om legen din sjekker det).

Kanskje ikke tenke så mye på om du iblant sover litt dårlig. Ikke stress med søvn, la bare søvnen komme når den kommer. Ikke så lett å gjøre i praksis såklart, men det lar seg gjøre.

Høres jo lurt ut å kutte ned på kaffe, cola og sjokolade.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...